آمریکا قصد دارد برای رسیدن به هدف تبدیل شدن به بزرگترین عرضه‌کننده واکسن‌های کرونا در جهان، ۳ میلیارد دلار در زنجیره تولید این واکسن‌ها سرمایه‌گذاری کند.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز جفری زینتس، مشاور کرونای کاخ سفید در یک کنفرانس خبری گفت این اعتبار مالی که تخصیص آن در هفته‌های آینده آغاز خواهد شد بر تولیدکنندگان مواد اساسی مورد استفاده برای تولید واکسن‌های کرونا و نیز بر کارخانه‌های پر کردن شیشه‌های واکسن و بسته‌بندی آنها متمرکز خواهد بود.

زینتس گفت: «این سرمایه‌گذاری ۳ میلیاردی که ما در شرکت‌های آمریکایی انجام می‌دهیم ظرفیت آنها را برای تولید و عرضه مواد ضروری برای ساخت واکسن گسترش خواهد داد.»

او گفت از جمله حوزه‌های مورد توجه در این سرمایه‌گذاری ساخت مواد «لیپیدی» مورد استفاده در واکسن، کیسه‌های راکتور زیستی، لوله‌های آزمایشگاهی، سوزن‌، سرنگ و تجهیزات محافظت شخصی خواهد بود.

در حالیکه کاخ سفید دارد آماده می‌شود، پس از کسب مجوز از سازمان‌های نظارتی ارائه دوز سوم یا یادآور واکسن‌های کرونا را به آمریکاییان آغاز کند، میزان تقاضا برای این واکسن‌ها در این کشور بالا مانده است. از طرف دیگر آمریکا قصد دارد صدها میلیون دوز واکسن کرونا را در باقیمانده سال جاری به کشورهای دیگر بدهد.

آنتونی فاوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا گفته است که ممکن است تجویز دوز سوم واکسن کرونا از این بعد به استانداردی برای واکسن‌هایی که در اصل برای تجویز به صورت دو دوز طراحی شده بودند، بدل شود.

با ادامه چرخش سویه‌ی جدید بسیار واگیر دلتای کرونا، شمار موارد عفونت در آمریکا در هفته اخیر به میانگین روزانه ۱۵۰۰۰۰ مورد رسیده است که بسیار بیشتر از میانگین روزانه ۱۰۰۰۰ مورد در ماه ژوئن (خرداد) است.

کد خبر 624465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha