با نهایی شدن تسلط طالبان بر افغانستان، مذاکراتی با قطر و ترکیه برای مدیریت فرودگاه کابل صورت گرفته است.

فرودگاه کابل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، پس از خروج کامل آمریکا از فرودگاه کابل، خدمات کنترل ترافیک هوایی در این فرودگاه وجود ندارد و مذاکرات برای تامین امنیت این فرودگاه ادامه دارد.

طالبان در حال مذاکره با قطر و ترکیه در مورد مدیریت فرودگاه کابل است زیرا در حال حاضر که نیروهای ایالات متحده از افغانستان خارج شده‌اند این فرودگاه فاقد مدیریت و کنترل ترافیک هوایی است.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه گفت که این مذاکرات با هدف ایمن‌سازی هر چه سریعتر فرودگاه انجام می‌شود تا افرادی که می‌خواهند افغانستان را ترک کنند موفق به استفاده از پروازهای تجاری شوند.

وی افزود: قطعنامه شورای امنیت درباره امنیت فرودگاه باید اجرا شود و در حال مذاکراتی با قطری‌ها و ترک‌ها در مورد مدیریت فرودگاه در حال انجام است. 

اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) روز گذشته اعلام کرد با خروج آمریکا، پرواز هواپیماهای غیرنظامی آمریکایی در سراسر کشور افغانستان ممنوع است مگر اینکه مجوز قبلی داده شود.

این تصمیم به دلیل عدم وجود خدمات ترافیک هوایی و نگرانی‌های امنیتی گرفته شده و  «پرواز در هر ارتفاعی در قسمت اعظم افغانستان ممنوع است.»

در یک ماه گذشته، ارتش آمریکا مسئولیت کنترل ترافیک هوایی در فرودگاه کابل را بر عهده داشت تا تخلیه ده‌ها هزار متقاضی خروج از افغانستان را تسهیل کند.

کد خبر 623859
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    8 1
    خب مشخصه به گفته خود امریکائیها ترکیه توخاورمیانه میتواند کارهای مارو انجام بده. بالاخره عضو ناتو هست وگروههای تروریستی هم برای انتقال نفت غارت شده مردم سوریه نقش خوبی بازی میکنه. رفیق دزد ودوست قافله
  • ایران IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    6 1
    لعنت بر آمریکا خدا ریشه آمریکا رو از سر منطقه کم کنه مرگ بر امریکا