مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

مدیر موسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه گفت: فردا اولین ترجمه پرتغالی صحیفه سجادیه رونمایی می‌شود.

صحیفه سجادیه

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام مرتضی وافی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری نشست «امام سجاد، امام حماسه و جهاد» در مسجد مقدس جمکران خبر داد و اظهار کرد: در این نشست که روز چهارشنبه برگزار می‌شود از اولین ترجمه پرتغالی صحیفه سجادیه رونمایی می‌شود.

وی گفت: با توجه به حجم قابل توجه پرتغالی زبان، امیدواریم این صحیفه سجادیه با استقبال گسترده در کشورهای مختلف مواجه شود.

به گفته وی، ائمه جماعات مساجد امام سجاد، امام زین العابدین و سید الساجدین در اولویت دعوت به نشست «امام سجاد، امام حماسه و جهاد» قرار دارند.

حجت‌الاسلام وافی گزارشی از سایر فعالیت‌های موسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه ارائه کرد و گفت: در نشست مشترکی که با معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم و اداره کل آموزش‌های کاربردی حوزه عمیه داشتیم، سرفصل‌های آموزشی برای آشنایی طلاب و مبلغان در عرصه‌های مختلف با صحیفه سجادیه تدوین شد.

مدیر موسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه گنجاندن رشته حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های سراسر کشور و برگزاری اولین جشنواره هنری - رسانه‌ای صحیفه سجادیه توسط سه مجموعه بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد را از دیگر فعالیت‌های این نهاد برشمرد و افزود: اولین کنگره ملی هنری - رسانه‌ای زین العباد در اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

وی  یکی دیگر از برنامه‌های این بنیاد را برگزاری دومین مسابقه حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه ذکر کرد و گفت: در این مسابقه که با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود به ۵۴ نفر از کسانی که در این مسابقه برنده شوند جوایز نقدی داده می‌شود.

حجت‌الاسلام وافی گفت: در سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه کلاس‌های حدیث خوانی با موضوع صحیفه سجادیه ویژه طلاب حوزه علمیه در مدرسه فیضیه برگزار می‌شود.

مدیر موسسه و بنیاد بین المللی نهج البلاغه از برگزاری وبینار بین المللی با موضوع تاثیر دعا در امیدبخشی و بهبودی بیماری‌های جسمی با توجه به ادعیه صحیفه سجادیه خبر داد و گفت: آغاز سلسله نشست‌های صحیفه پژوهی از هفته آینده، راه اندازی دفتر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در تهران، رونمایی از ترجمه جدید صحیفه سجادیه و راه اندازی میز هیأت به منظور تربیت طلبه‌ها با رویکرد معارف صحیفه سجادیه از دیگر فعالیت‌های این بنیاد است.

کد خبر 623833

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    لطفا سعی بفرمایید اندکی از زیباییهای این کتاب را در جامعه مسلمان ایران پیاده کنید، چون پرتغالی ها و غیر مسلمانان از ما مدعیان مسلمانی بهتر دین ما را رفتار و پیاده می کنند.