مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه واکسیناسیون نزدیک به ۳ هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه انجام شده گفت: ما به ترتیب اولویت در حال انجام واکسیناسیون بودیم تا اینکه به ما گفته شد فرآیند واکسیناسیون متوقف شود.

واکسن کرونا - واکسیناسیون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا رئوفی مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تربیت مدرس رابطه با واکسیناسیون اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: تمامی اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشگاه، دوز اول واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند. البته تعدادی از اساتید از قبل و بر اساس سن، دوز دوم واکسن را هم دریافت کرده بودند.

وی ادامه داد: قرار بود از دیروز تزریق دوز دوم افرادی که واکسن سینوفارم و برکت را دریافت کرده بودند، آغاز کنیم که به ما اعلام شد به دلیل کمبود واکسن در کشور، تزریق واکسن در دوز دوم را به هفته بعد موکول کنیم. البته به تعدادی از اساتید نیز واکسن آسترازنکا تزریق شده است.

مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه در دانشگاه تربیت مدرس ۱۱۵۰ نفر اعم از عضو هیات علمی و کارکنان دانشگاه واکسینه شده‌اند، افزود: سایر اعضای هیات علمی و کارکنان در خارج از دانشگاه واکسن خود را دریافت کرده بودند.  

دکتر رئوفی درباره واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس هم گفت: ما واکسیناسیون دانشجویان را در یک فرایند چهارروزه آغاز کردیم و ابتدا واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی و سپس دانشجویانی که مجوز تردد در دانشگاه را داشتند انجام دادیم. پس از آن نیز واکسیناسیون دانشجویان استان تهران را آغاز کردیم و بعد دانشجویان دکتری واکسینه شدند و درنهایت تقریبا نیمی از دانشجویان کارشناسی ارشد واکسن خود را دریافت کردند تا اینکه دستور آمد واکسیناسیون دانشجویان متوقف شود.

وی گفت: به این ترتیب تاکنون ۲۹۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس واکسینه شده‌اند و مجموع تعداد افراد واکسینه شده در دانشگاه تربیت مدرس اعم از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان به ۴۱۰۰ نفر می‌رسد.

مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تربیت مدرس در رابطه با زمان انجام واکسیناسیون اعضای دانشگاه تربیت مدرس گفت: واکسیناسیون اساتید و کارکنان در تاریخ ۱۱ تا ۱۳ مرداد و واکسیناسیون دانشجویان نیز ظی روزهای ۱۶ تا ۱۹ مرداد انجام شد.

وی با بیان اینکه دانشجویان نیز واکسن‌های سینوفارم، برکت و آسترازنکا را دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: دانشجویان از میان این واکسن‌ها حق انتخاب دارند.

این مسئول دانشگاه با اشاره به فرایند واکسیناسیون دانشجویان ساکن شهرستان‌ها اظهار کرد: حدود یک ماه پیش اسامی و مشخصات دانشجویان ساکن شهرستان را به وزارت علوم دادیم تا بر اساس هماهنگی های وزارت علوم و بهداشت، اسامی این دانشجویان در سامانه ثبت شود و طبق وعده‌های این دو وزارتخانه قرار است واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی ساکن شهرستان‌ها از اواخر شهریور و در شهرهای خودشان انجام شود.

کد خبر 623759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha