معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره روند نزولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رستوران‌ها در چند وقت اخیر توضیح داد.

كرونا - رستوران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در خصوص روند نزولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رستوران‌ها طی چند وقت اخیر گفت: متاسفانه این موضوع صحت دارد و دلیلش هم این است که رستوران‌دارها و به طور کلی صنوفی که مواد غذایی عرضه می‌کنند، نظیر اغذیه فروشی‌ها، جگرگی‌ها و... در شرایط قرمز بر اساس مصوبات مجاز هستند فقط به صورت بیرون‌بر، پیکی، تلفنی و اینترنتی فروش خود را انجام دهند و مشمول تعطیلی نیستند، اما اجازه پذیرش مشتری چه در فضای باز و چه در فضای بسته را ندارند.

وی ضمن اشاره به اینکه این گروه به ویژه در شهرهای بزرگ نه تنها در فضای باز بلکه در فضای بسته هم پذیرش مشتری دارند که این به معنی نقض آشکار پروتکل‌های بهداشتی است، در پاسخ به این سوال که در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به چند درصد رسیده است، ادامه داد: هفته گذشته با توجه به ایام عزاداری امام حسین(ع)، دهه اول محرم، روزهای تاسوعا و عاشورا و اعلام تعطیلی ۶ روزه تعداد زیادی از این واحدها تعطیل بودند و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجموع به طور کلی به ۶۲ درصد رسید.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه اما بعد از این مراسم و پایان تعطیلات ۶ روزه با سقوط میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی آن هم با شیب تندی مواجه شدیم، افزود: پیش‌بینی ما این است که مقدار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طی این هفته به زیر ۵۰ درصد و در برخی مکان‌ها حتی به زیر ۴۰ درصد هم برسد که البته امیدواریم چنین اتفاقی رخ ندهد.

فرهادی با اشاره به اینکه متاسفانه بازرسی‌ها نشان می‌دهند که این سقوط آزاد در شرف وقوع است که پیش‌آگهی خوبی نیست، اظهار کرد: در شهرهای بزرگ نظیر تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و... هنگامی که با تراکم جمعیت عرضه خدمات را در فضای بسته مواجه‌ایم، یعنی حلقه انتقال بیماری مهیا است.

وی در خصوص متخلف‌ترین واحد صنفی توضیح داد: میزان تخلف واحدها در مجموع تقریبا یکسان است، اما به طور کلی عرضه کنندگان موادغذایی بیش از سایر گروه‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و بعد از آن‌ها پاساژها و سپس واحدهای دیگر متخلف هستند. در بخش کارگاهی هم صنایع یا واحدهای کارگاهی برای مثال ارائه کنندگان خدمات تعمیراتی، تعویض روغنی‌ها و آپاراتی‌ها بیشترین تخلف را در زمینه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند.

کد خبر 623726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha