سخنگوی طالبان با اشاره به انجام عملیات اخیر پنتاگون علیه رهبران داعش در خاک افغانستان اعلام کرد که آمریکا پیش از هرگونه عملیات در خاک ما باید طالبان را در جریان قرار دهد.

ذبیح الله مجاهد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به رویترز گفت: ایالات متحده باید به طالبان در مورد حمله هوایی به اهداف داعش-خراسان هشدار می داد.

مجاهد در ادامه افزود: حملات هوایی آمریکا تجاوز  آشکار به خاک افغانستان بود که منجر به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن سه نفر دیگر از جمله دو زن و یک کودک شد.

مجاهد تاکید کرد که طالبان انتظار داشتند که بزودی و پس از خروج نیروهای آمریکایی کنترل کامل فرودگاه کابل را بدست بگیرند و در روزهای آینده کابینه کامل خود را اعلام کنند.

سخنان سخنگوی طالبان در حالی عنوان می شود که پنتاگون شنبه شب اعلام کرد، دو هدف مهم داعش در حمله آمریکا به مواضع این گروه تروریستی در افغانستان کشته شدند.

ژنرال ویلیام هنک تیلور معاون ستاد مشترک عملیات منطقه ای ارتش آمریکا گفت که با توجه به اطلاعات جدید، تائید می‌کنم که دو هدف مهم داعش کشته و یک نفر زخمی شد. طبق اطلاعات تلفات غیرنظامی نداشتیم.

پیش از حمله پهپادی واشنگتن به داعش، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای به شهروندان خود هشدار داد که ورودی‌های فرودگاه کابل را به سرعت ترک کنند.

روز جمعه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که تهدیدهای تروریستی از سوی داعش برای نیروها و شهروندان آمریکایی در حال خروج از افغانستان وجود دارد.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا چند ساعت پیش از حمله پهپادی وعده داده بود تا حمله تروریستی به فرودگاه کابل را تلافی کند.

داعش روز پنجشنبه مسئولیت حمله تروریستی به فرودگاه کابل را که در پی آن ۱۷۰ نفر از جمله ۱۳ آمریکایی کشته شدند، به عهده گرفت.

کد خبر 623203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha