شرکت کنندگان در کنفرانس بغداد به منظور حمایت از عراق و گفتگو و تبادل نظر درباره چالش ها و مسائل مشترک و چشم اندازهای آتی گرد هم آمدند.

نشست بغداد

به گزارش همشهری‌آنلاین، شفقنا به نقل از خبرگزاری الفرات نوشت: شرکت کنندگان از تلاش های عراق  در برگزاری این کنفرانس قدردانی، و بر حمایت خود از دولت و مردم عراق تاکید کردند. آنها همچنین بر لزوم یکپارچه کردن تلاش های منطقه ای و بین المللی  تاکید کردند به گونه ای که بازتاب مثبتی روی ثبات منطقه و امنیت آن داشته باشدو عراق نیز از نقش هماهنگی  فرانسه برای برگزاری این کنفرانس و حضور  تاثیرگذار در آن قدردانی کرد.

حاضران در این کنفرانس از تلاش های دیپلماتیک  عراق برای دستیابی به نقطه مشترکی با محیط های منطقه ای و بین المللی به منظور تقویت شراکت های سیاسی، اقتصادی ، امنیتی و اتخاذ گفتگوی سازنده و تقویت تفاهمات بر اساس منافع مشترک استقبال کردند و یادآور شدند که میزبانی بغداد از این کنفرانس، دلیل روشنی از اتخاذ سیاست تعادل و همکاری مثبت در روابط خارجی عراق است.

شرکت کنندگان بار دیگر بر حمایت خود از تلاش های دولت عراق برای تقویت نهادهای دولت مطابق با سازوکارهای قانون اساسی و اجرای انتخابات پارلمانی  و حمایت از تلاش های عراق در  امر تقاضای نظارت بین المللی برای تضمین شفافیت فرایند رای گیری تاکید و اذعان کردند که منطقه با چالش های مشترکی روبروست که کشورهای منطقه را ملزم می کند تا برپایه همکاری مشترک و منافع متقابل و همچنین براساس اصول همسایگی خوب و عدم دخالت در امور داخلی کشورها و احترام به حاکمیت ملی با آنها رفتار کنند.

آنها همچنین با تمجید از تلاش ها و فداکاری های عراق در جنگ علیه تروریسم و پیروزی بر ان  با کمک ائتلاف بین المللی، برادران و دوستان این کشور، از پیشرفت پتانسیل های نظامی و امنیتی عراق در راستای تقویت امنیت منطقه استقبلال کردند و ضمن مخالفت با انواع و اشکال تروریسم و ایدئولوژی افراطی، تلاش های عراق در چارچوب اصلاحات اقتصادی را نیز ارج نهادند.

شرکت کنندگان در این بیانیه ضمن تاکید بر حمایت از تلاش های دولت عراق در امر بازسازی، خدمت رسانی، حمایت از زیرساخت ها، تقویت نقش بخش خصوصی و همچنین تلاش هایش در امر رسیدگی به پرونده آوارگان و تضمین بازگشت داوطلبانه آنها به مناطقشان، بر لزوم تداوم همکاری برای مبارزه با همه گیری کرونا از طریق تبادل تجارب  و حمایت از بخش های بهداشتی و موارد مربوطه تاکید کردند.

علاوه بر این در این نشست بر سر لزوم تقویت تلاش ها با عراق برای برخورد با چالش های ناشی از تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره زمین مطابق با توافقنامه های بین المللی مربوطه تاکید کردند.

کد خبر 623191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha