مجموع نظرات: ۰
شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

استادیوم ۱۵هزارنفری شاهرود و مجتمع ورزشی معلولان و جانبازان سمنان پس از ۱۲ سال از آغاز عملیات اجرایی هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

طرح نیمه تمام ورزشی

اشکان جهان‌آرای - همشهری آنلاین: 

استان سمنان دست‌کم ۳۰پروژه ورزشی نیمه‌کاره دارد که برخی از آنها اهمیت بیشتری درمیان مردم دارند؛ استادیوم ۱۵هزارنفری شاهرود و مجتمع ورزشی جانبازان و معلولان سمنان ۲پروژه بزرگ ورزشی استان سمنان هستند که سال‌ها از زمان آغاز عملیات اجرایی‌شان می‌گذرد و هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند. تکمیل این پروژه‌ها در چند سال اخیر به یکی از مطالبه‌های جدی جامعه ورزش در شاهرود و جامعه معلولان و جانبازان در سمنان تبدیل شده‌است. حتی در نوبت‌های مختلف وعده بهره‌برداری از این پروژه‌ها در زمانی مشخص داده شد، اما این وعده‌ها نیزمحقق نشد. هر ۲پروژه در یک سال اخیر پیشرفت فیزیکی محسوسی داشته‌اند، اما از نگاه جامعه تا زمانی که به بهره‌برداری نرسند، عملا نیمه‌کاره و بدون‌استفاده به‌حساب می‌آیند.

در انتظار اعتبار

مدیرکل ورزش و جوانان سمنان دراین باره می‌گوید: برای هر ۲پروژه در یک سال اخیر اعتبارات قابل‌توجهی جذب شده و گام‌های خوبی هم در مسیر تکمیل و بهره‌بردرای از آنها برداشته شده‌است، اما هنوز به اعتبارات بیشتری نیاز داریم که با پیگیری‌های نمایندگان استان در مجلس‌شورای اسلامی و همچنین رایزنی‌های انجام شده، امیدواریم اعتبارات مناسبی جذب کنیم.

«سیدمحمدتقی علوی» درباره آخرین وضعیت ورزشگاه ۱۵هزارنفری شاهرود که ساخت آن از اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۸ آغاز شده است، اظهار می‌کند: این پروژه تا سال‌گذشته حدود ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی داشت و با توجه به کمبود اعتبار، حتی در فاز نخست اجرا هم خوب پیشرفت نکرد، اما اخیرا با پیگیری‌های نماینده شاهرود درمجلس‌شورای‌اسلامی اتفاق‌های خوبی برای ورزشگاه شاهرود رقم خورده‌است.

وی ادامه می‌دهد: برای تکمیل این ورزشگاه ۳۰میلیاردتومان اعتبار تصویب شد که با پیگیری‌های انجام شده و موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، ۲۰میلیارد تومان از این اعتبار از محل اعتبارات ریاست‌جمهوری اختصاص یافت. این مسئول درباره آخرین وضعیت اجرایی این ورزشگاه عنوان می‌کند: درحال‌حاضر باید زیرسازی زمین چمن و پس از آن نیز خرید چمن مصنوعی انجام شود. همچنین زیرسازی پیست دوومیدانی و خرید و نصب صندلی‌ها نیز دراین مرحله انجام خواهد شد.

 علوی اضافه می‌کند: البته کار زیادی تا تکمیل این ورزشگاه باقی مانده و با توجه به اینکه به‌زودی به نیمه دوم سال می‌رسیم و روزهای سرد کم‌کم آغاز می‌شوند، احتمالا روند اجرایی کار کندتر خواهد شد.

آخرین وضعیت مجتمع ورزشی معلولان سمنان

پروژه ورزشی دیگری که تکمیل آن از مطالبه‌های جدی جامعه جانبازان و معلولان استان سمنان محسوب می‌شود، مجموعه ورزشی ویژه این قشر است که کلنگ ساخت آن درشهریورماه۱۳۹۱ به زمین زده شد، اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌است. مدیرکل ورزش و جوانان سمنان درباره این پروژه نیز می‌گوید: برای ساخت این پروژه تاکنون حدود ۱۰میلیارد تومان هزینه شده و در تلاشیم اعتبارات بیشتری را برای تکمیل آن جذب کنیم.

علوی با بیان اینکه کارفرمای این پروژه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان است، می‌افزاید: سال‌گذشته با پیگیری‌های نماینده سمنان در مجلس‌شورای‌اسلامی، اعتبار قابل‌توجهی برای این پروژه جذب شد. این پروژه در سال ۱۳۹۹ حدود ۵میلیاردو ۶۰۰میلیون تومان اعتبار داشت که ۲میلیارد تومان آن نقدی بود و ۳میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان دیگر با واگذاری اسناد خزانه به شرکت مجری پرداخت شد.

وی عنوان می‌کند: اخیرا حدود ۷میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام جانبازان و معلولان کشور درنظر گرفته شده که امیدواریم به مجتمع ورزشی سمنان، با توجه به اینکه حدود ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اعتبار مناسبی تعلق بگیرد، چراکه هیچ پروژه‌ای از طرح‌های ورزشی جانبازان و معلولان فعلا به اندازه این پروژه پیشرفت فیزیکی ندارد. به گفته علوی، برای تکمیل این پروژه ورزشی به اعتباری بیشتر از این رقم نیاز است.

وی می‌گوید: برای تکمیل این پروژه حدود ۱۵میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که سعی می‌کنیم با کمک نمایندگان مجلس‌شورای‌اسلامی و سایر مسئولان اعتباراتی را برای تکمیل سریع‌تر این پروژه جذب کنیم.

کد خبر 623090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha