«اولگ نیکولِنکو» سخنگوی وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد کی‌یف ربوده ‌شدن یک فروند هواپیمای اوکراینی از افغانستان و انتقال آن به ایران را تکذیب می‌کند.

هواپیما

محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی هم در خصوص ربایش هواپیمای اوکراینی به خبرنگاران گفت: این هواپیما روز گذشته در فرودگاه مشهد سوخت گیری کرده و از فرودگاه مشهد به سمت کی‌یف رفته است.

وی افزود: طبق رصدی که همکاران ما داشته‌اند، ساعت ۱۰ دقیقه به ۱۰ شب به وقت تهران در فرودگاه کی‌یف نشسته است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: موضوع هواپیماربایی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری تکذیب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به زودی مستندات نشست این هواپیما در فرودگاه کی‌یف منتشر می‌شود.

گفتنی است الجزیره دقایقی قبل خبری مبنی بر ربایش هواپیمای اوکراینی پس از برخاست از فرودگاه کابل و انتقال آن به یکی از فرودگاه‌های ایران منتشر کرد.

معاون وزیر خارجه اوکراین مدعی است که یک فروند هواپیمای این کشور که به منظور تخلیه شهروندان اوکراینی، به افغانستان اعزام شده بود، از سوی افراد ناشناس ربوده شده و به سمت ایران پرواز کرده است.

وی در این باره مدعی شد: یکشنبه گذشته، هواپیمای ما از سوی دیگران ربوده شد. روز سه شنبه این هواپیما عملاً از ما دزدیده شده بود و در حالی که به جای اتباع اوکراینی، حامل گروهی از مسافرانی بود که از هویت آنها آگاه نیستیم، به سمت ایران پرواز کرد. (بعد از این حادثه) سه بار دیگر برای تخلیه اتباع اوکراینی تلاش کردیم که هیچ کدام از آنها موفق نبود چرا که اوکراینی‌ها (به دلیل ازدحام جمعیت) نمی‌توانستند سوار هواپیما شوند.

ینین درباره سرنوشت این هواپیما هیچ اطلاعاتی ارائه نداد. این در حالی است که سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران با تکذیب ادعای ربایش هواپیمای اوکراینی، گفت: این هواپیما دیروز در فرودگاه مشهد سوختگیری کرد و ساعت ۲۱:۵۰ دقیقه در فرودگاه کی یف فرود آمده است.

کد خبر 622373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha