یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۶
۰ نفر

سفارت ژاپن از ورود وزیر خارجه این کشور به تهران خبر داد و اعلام کرد: موته گی روز یکشنبه با مقامات ایرانی ملاقات و در خصوص روابط دوجانبه، مسائل خاورمیانه و موارد دیگر به گفتگو خواهد پرداخت.

وزیرخارجه ژاپن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، سفارت ژاپن در جمعوری اسلامی ایران امشب (شنبه) از ورود وزیر خارجه این کشور به تهران خبر داد.

این سفارتخانه در صفحه توئیترش اعلام کرد: امروز ۳۰ مرداد جناب آقای موته‌گی، وزیر امور خارجه ژاپن در جریان سفر خود به کشورهای خاورمیانه وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

این سفارتخانه همچنین افزود: از فردا (۳۱ مرداد) جناب آقای موته‌گی وزیر امور خارجه ژاپن با مقامات ایرانی ملاقات خواهند کرد و در خصوص روابط دوجانبه، مسائل خاورمیانه و موارد دیگر به گفتگو خواهند پرداخت.

به گزارش فارس، «موته گی توشیمیتسو» وزیر امور خارجه ژاپن پیش از ظهر فردا (یکشنبه) ۳۱ مرداد ماه در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این اعلام کرده بود: موته گی توشیمیتسو وزیر امور خارجه ژاپن به دعوت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  از تاریخ یکشنبه ۳۱ مرداد ماه جاری  سفر دو روزه‌ای را به جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

وی یادآور شد: این سفر که در آستانه تشکیل دولت سیزدهم از اهمیت بالایی برخوردار است، در پاسخ به سفر سال ۱۳۹۸ دکتر ظریف به توکیو انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد:روابط ایران و ژاپن به عنوان دو قدرت مهم در غرب و شرق آسیا همواره مهم بوده و دو کشور در ۹۰ سال روابط دیپلماتیک، بر اساس منافع مشترک، از روابط دوستانه برخوردار بوده‌اند و در حال حاضر نیز رایزنی ها در مورد مسائل دو و چندجانبه در بالاترین سطوح بین دو کشور برقرار است.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه ژاپن در این سفر علاوه بر همتای ایرانی، با دیگر مقامات ارشد کشورمان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ژاپن در آستانه این سفر اظهار داشته بود: ژاپن در موقعیتی است که با بهره گیری از دوستی دیرینه و سنتی خود با ایران می‌تواند با صراحت با این کشور تبادل نظر کند.

کد خبر 621778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha