اشرف غنی رییس جمهوری فراری افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد که هدف نهایی از خروج ناگهانی از افغانستان و تسلیم شدن در برابر طالبان جلوگیری از خونریزی در افغانستان بوده است.

اشرف غنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا غنی رییس جمهوری سابق افغانستان پس از تایید شدن اقامت وی در امارات در بیانیه ای ویدئویی اعلام کرد که تعهد من به همه هموطنان و زنان جلوگیری از خونریزی و تامین صلح، ثبات و توسعه برای افغانستان بود، این هدف کلی من بود.

غنی در ادامه افزود: امیدوارم در این روزها و شبهای آینده ما از این مشکلات عبور کنیم و افغانستان صلح و ثبات را تجربه کند. 

غنی با عنوان کردن گذشتن رویدادها به سرعت در روزهای اخیر گفت که او برای اطمینان از انتقال مسالمت آمیز قدرت با طالبان تلاش کرده است. 

وی خاطر نشان کرد که قبل از خروج از افغانستان، من با طالبان کار می کردم تا هیاتی را برای مذاکره برای تعیین شرایط انتقال مسالمت آمیز قدرت و حفظ امنیت کابل بررسی کنیم.

غنی همچنین در مورد اتهامات اختلاس و خروج مقادیر زیادی پول از کشور گفت: شایعاتی که من با پول زیادی از کشور خارج شده ام کاملاً بی اساس است. این حرف ها دروغ است شما می توانید این را با گمرکات امارات متحده عربی تأیید کنید. من حتی وقت نکردم کفش هایم را عوض کنم. سرویس امنیت کاخ ریاست جمهوری از من خواست که آنجا را سریع ترک کنم زیرا یک اتفاق قریب الوقوع من را به عنوان رئیس دولت تهدید می کرد.

کد خبر 621417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha