وزیر بهداشت، وقوع ناآرامی‌ها و مهاجرت احتمالی شهروندان افغانستانی را یکی از تهدیدها برای اوج‌گیری دوباره کرونا عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه قم مقصد بسیاری از این مهاجران خواهد بود، احتمال دارد با ورود این مهاجران به این استان و عدم رعایت دقیق شیوه‌نامه‌ها توسط آنان، شاهد اوج‌گیری مجدد بیماری باشیم.

سعید نمکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت در سفر به قم و در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا گفت: ویروس کرونا در آینده جهش های متعددی خواهد داشت و احتمالاً ویروس های آینده، واکسن را هم زیر سوال خواهد برد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون صددرصدی هم نمی تواند باعث ایمنی کامل جامعه شود، اظهار کرد: تنها راه مبارزه با ویروس رعایت شیوه نامه های بهداشتی است چرا که واکسیناسیون شخص را رویین تن نمی کند.

نمکی از خیزهای بیشتر کرونا در آینده خبر داد و گفت: نمی‌توان مردم را در به وجود آمدن خیزها و پیک های کرونا مقصر دانست. چرا که در تعطیلی‌های قبلی همچنان مترو، رستوران ها و دیگر کارخانه‌های تولید بیماری فعالیت می کردند.

وزیر بهداشت افزود: نظام بهداشت و درمان متولی اقتصاد کشور و تامین بسته‌های حمایتی نبوده و نیست اما این بخش ها جور و زحمت بیشماری برای ما به همراه داشته اند.

وی ضمن اشاره به شیوه مدیریت بیماری در سطح کشور گفت: تنها در روزهای نخست به حرف ما گوش می‌دادند اما در ادامه فقط ما یک رای در ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم. در صورتی که در هیچ جای دنیا چنین وضعی نبوده است.

نمکی با بیان اینکه بگو مگوها مشکلی را حل نمی کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها با همکاری و همدلی تمامی نهادها و دستگاه ها می توانیم از مشکلات عبور کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه به تحریم‌های آمریکا در حوزه سلامت و درمان اشاره کرد و گفت: با وجود ادعای دروغ مقامات رژیم آمریکا، تحریم ها مانع بزرگی برای تهیه و تامین دارو و تجهیزات کشور ایجاد کرده است.

وی همچنین از احتمال وجود خیز جدید بیماری خبر داد و گفت: ما هنوز به قله و پیک بیماری نرسیده‌ایم و احتمال دارد با عادی‌انگاری، بیماری رشد و شدت بیشتری پیدا کند.

وزیر بهداشت به افزایش ظرفیت بهداشت و درمان کشور در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت تخت های آی سی یو در کشور دو برابر افزایش یافته و ۱۵۰۰ دستگاه اکسیژن‌ساز به مراکز درمانی فرستاده شده است.

نمکی همچنین به درخواست روزهای گذشته مبنی بر تعطیلی کشور به مدت دو هفته اشاره کرد و گفت: دلهره از فروپاشی نظام سلامت و خستگی کادر درمان، عامل اصلی نگارش و انتشار این نامه بود.

کد خبر 621361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha