یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر: چهارمین نمایشگاه سالانه اسماءالحسنی عصر روز شنبه در خانه هنرمندان ایران آغاز شد.

در این نمایشگاه که به طراحی پوستر با نام‌های گوناگون خداوند اختصاص دارد، با شیوه‌ای معکوس، ابتدا داوری آثار انجام می‌گیرد و سپس همزمان با معرفی برگزیدگان، آثار راه‌یافته به نمایشگاه به نمایش درمی‌آید.

اما شنبه عصر درست وقتی که قرار بود برگزیدگان از سکوی تالار بتهوون خانه هنرمندان بالا رفته و جوایز خود را بگیرند، برق، برگزارکنندگان را تنها گذاشت و رفت تا یک بار دیگر این پرسش مطرح شود که راستی، چرا مجموعه‌هایی چون خانه هنرمندان یا تئاتر‌شهر یا... به تجهیزات نه‌چندان گران و پیشرفته برق اضطراری مجهز نیستند؟ پرسشی که البته دیگر برای یافتن پاسخش کمی دیر شده است؛

از تابستان تنها 20 روز مانده و مشکل برق، آرام آرام جای خود را به مشکل گاز می‌دهد. ان‌شاءالله که خانه هنرمندان گاز اضطراری دارد.

خلاصه، آنها که عصر شنبه  از لابه‌لای درخت‌های سبز و شاد باغ هنرمندان گذشتند و از پله‌های خانه قدیمی و آرام هنرمندان بالا رفتند و خود را به تالاری که از میان تمام هنرمندان ایرانی، نام بتهوون را برگزیده است، رساندند، بی‌اختیار چشم‌ها را تا می‌توانستند بازکردند تا در سایه‌روشن دلگیر یک تالار بی‌برق و بی‌هوا، در انتظار برقی که رفته بود، بنشینند و برای برگزیدگان بداقبال کف بزنند.

یانیه: «خداوند نام‌های مقدس خود را اسماء‌الحسنی توصیف کرده و خواسته است تا او را به وسیله‌ اسماء‌الحسنی‌اش بخوانند. نمایشگاه حروف‌نگاری اسماء‌الحسنی هرساله هنرمندان را فرامی‌خواند تا نام‌های نیکوی حق تبارک و تعالی را زینت‌بخش آثار خویش کنند و چشم و دل مخاطبان را به مهمانی ذکر و یاد حضرتش ببرند.

از این رو نمایشگاه اسماء‌الحسنی واسطه‌ توفیقی است برای ذکر نام‌های نیکوی پروردگار.»

اینها را عبدالمجید حسینی‌راد، عضو هیات داوران جشنواره‌ می‌خواند. زمان می‌گذرد، نام برگزیدگان اعلام می‌شود، اما مثل همین چندروز پیش، در جشنواره کتاب‌های برتر کودکان و نوجوانان، اینجا هم برگزیده اول نداریم.

تنها نفرات دوم و سوم می‌توانند بروند و از دست دبیر امسال- علی وزیریان- جایزه‌هایشان را بگیرند:

۲ میلیون تومان برای دوم(علیرضا حصارکی) یک‌میلیون تومان برای سوم( روح‌الله گیتی‌نژاد).

اینها نظر داوران امسال است:

فرزاد ادیبی، صداقت جباری، عبدالمجید حسینی‌راد، مهدی سعید و سیدعلی میرفتاح که پس از بررسی آثار رسیده در چند مرحله، براساس توجه به مفاهیم، خلاقیت، نوجویی و اصول زیباشناختی ساختار گرافیکی، علاوه بر انتخاب این 2هنرمند، آثار 5 هنرمند دیگر را مورد تقدیر قرار دادند:

علی جواهر، فرید عطار حمیدی، سید مصطفی کلانتری، سید نوید بی‌بی‌‌شهربانویی، آزاده صادقی و نصیر بشیری که در آخر به درخواست هیات داوران جزو تقدیری‌ها قرار گرفت.

نمایشگاه آغاز می‌شود، حالا 100 تابلو بر دیوارهای نگارخانه‌های ممیز و میرمیران نشسته‌اند و منتظرند تا حضار بروند و نگاهشان کنند؛

100‌تابلو که از میان 1700 اثر انتخاب شده‌اند و قرار است تا 25 شهریور همانجا بنشینند و انتظار بکشند. البته از 15روز پیش هم آثار 4 دوره گذشته‌ این جشنواره بر دیوارهای موزه هنرهای معاصرند و آنها هم تا 25 شهریور هستند.

تداخل مراسم خسرو شکیبایی و نمایشگاه چهارم

نمایشگاه امسال اما ماجرای به یادماندنی دیگری هم داشت.ایسنا می‌نویسد: پس از اتمام این مراسم به‌علت ازدحام جمعیت پشت در سالن بتهوون و راهروها برای مراسم چهلم خسرو شکیبایی، امکان خروج از سالن نبود و شرکت‌کنندگان در مراسم با سختی توانستند از سالن خارج شوند.

کد خبر 62130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز