مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

با کمبود واکسن و افزایش مراجعه شهروندان ازدحام در تمامی مراکز واکسیناسیون استان وجود دارد.

شلوغی مراکز واکسیناسیون کرونا - واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، در روزهای اخیر با اعلام گروه های سنی بیشتر برای واکسیناسیون کرونا، تعداد مراجعه کنندگان به مراکز واکسیناسیون هم افزایش پیدا کرده است.

همچنین با افزایش نگرانی ها از شیوع بیشتر کرونا، افرادی هم که  علی رغم  رسیدن نوبت واکسن تا کنون مراجعه نکرده بودند، برای دریافت واکسن اقدام کرده اند و همین موضوع موجب ازدحام و کمبود واکسن شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این زمینه با اشاره به آخرین  وضعیت شیوع کرونا در استان، گفت: از نظر شیوع بیماری، آخرین استان کشور هستیم، اما به‌رغم این، موارد جدید بیماری به شدت در حال افزایش است و تعداد بستری‌های کرونا در استان به 1400 نفر رسیده است.

عباسعلی درستی همچنین از افزایش موارد فوتی ناشی از کرونا در استان خبر داد و گفت: 250 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و با وجود کاهش تست‌ها، هر روز به طور متوسط 900 مورد جدید در استان شناسایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در تمام مراکز واکسیناسیون استان شاهد ازدحام هستیم، افزود: طبق سیاست‌گذاری وزارت بهداشت، باید مراکز تجمیعی واکسیناسیون ایجاد کنیم و مراکز فعلی کافی نیست.

درستی با اشاره به اینکه احتمالا در هفته‌های آینده واکسن به اندازه کافی در استان تأمین خواهد شد، افزود: برای جلوگیری از ازدحام در مراکز واکسیناسیون، باید ایجاد مراکز جدید جدی گرفته شود.

وی در عین حال، استان آذربایجان شرقی را از نظر واکسیناسیون جمعیت بالای 60 سال، استان اول کشور اعلام کرد و گفت: 86 درصد جمعیت بالای 60 سال و 30 درصد جمعیت بالای 18 سال استان واکسینه شده‌اند که بالاتر از متوسط کشوری است.

کد خبر 621063

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha