سبحان خاقانی، پدیده جوان استقلال از شرایط گذشته و آینده‌اش گفت.

سبحان خاقانی

همشهری‌آنلاین - محمد زارعی

سبحان خاقانی از پدیده‌های جوان لیگ در این فصل بود. او نیم‌فصل اول در ترکیب استقلال قرار گرفت و در همان نخستین بازی گلزنی کرد اما بدشانسی و مصدومیت اجازه نداد این درخشش ادامه‌دار شود. خاقانی جوان در اواخر فصل دوباره و این‌بار توسط فرهاد مجیدی به بازی گرفته شد و با یک گل و کسب یک پنالتی باز هم مؤثر بازی کرد. او به سؤالات همشهری در خصوص شرایط گذشته و حالش در استقلال پاسخ داده است.

*چرا در فینال حذفی شکست خوردید؟

در روند عادی بازی می‌توانستیم برنده شویم اما متأسفانه نتوانستیم از فرصت‌ها استفاده کنیم و درنهایت بازی به پنالتی کشیده شد. در پنالتی هم همه‌چیز ۵۰-۵۰ است که متأسفانه شانس نیاوردیم و باختیم.

*تو جزو پنالتی‌زن‌ها بودی؟

من که تعویض شدم اما پنالتی زدنم بد نیست. دیگر حیف شد و مهم هم نیست که من یا بازیکن دیگری پنالتی بزند؛ مهم موفقیت تیم است.

*به‌عنوان یکی از بازیکنان جوان تیم از کارکردن با فرهاد مجیدی برایمان بگو.

برای من باعث افتخار است که شاگرد آقافرهاد هستم و در طول فصل دائما داشتم از تجربیات او استفاده می‌کردم. تجربیات خیلی خوبی دارد که کمکم کرد تا در فوتبالم بیشتر پیشرفت کنم.

*در نیم‌فصل اول با وجود اینکه در بازی مقابل پدیده گل زدی اما زیاد بازی نکردی، ولی در نیم‌فصل دوم به‌خصوص در چند بازی آخر توانستی بار دیگر خودت را ثابت کنی. در این‌باره چه نظری داری؟

به‌خاطر اینکه من از ناحیه مچ پا مصدوم شدم و به‌نوعی نیم‌فصل اول را از دست دادم. این مصدومیت بعد از بازی با گل‌گهر گریبانگیرم شد اما در نیم‌فصل دوم خدا را شکر با اعتمادی که آقای مجیدی داشت توانستم بیشتر خودم را نشان دهم.

*در بازی با نفت مسجدسلیمان یک گل ۳ امتیازی زدی که نهصدمین گل استقلال در مسابقات لیگ برتر بود. مطمئنا از این بابت خیلی خوشحالی، اینطور نیست؟

بله صد درصد. مگر می‌شود برای تیم بزرگ استقلال گل بزنی و خوشحال نباشی؟ اما اگر دقت کرده باشید در آن گل همه تیم سهم داشتند. یعنی درکل وقتی تیم می‌برد همه سهم دارند و وقتی هم تیم می‌بازد همه سهم دارند. یعنی هیچ‌وقت یک نفر تعیین‌کننده نیست؛ از کادرفنی تا بازیکنان و همه عوامل تیم در آن نقش دارند.

*فصل بعد هم در استقلال می‌مانی؟

بله من قرارداد دارم و افتخار بزرگی است که باز هم در این تیم بازی کنم.

*در خط حمله استقلال با مهاجمان خوبی مانند مهدی قائدی و ارسلان مطهری بازی می‌کنی. در این ارتباط برایمان بگو.

اول اینکه باعث افتخار من است که در تیم استقلال بازی می‌کنم و بعد از آن باعث افتخار است که کنار این بازیکنان بازی و تجربه کسب می‌کنم. به هر حال این بازیکنان چهره‌هایی سرشناس هستند.

*گویا مهدی قائدی از استقلال جدا خواهد شد. چیزی در این خصوص می‌دانی؟

نه، در مورد قائدی چیز زیادی نمی‌دانم. در کل بازیکنان تمدیدی زیاد داریم و هیچ‌چیز مشخص نیست.

*هدف تو در فصل آینده چیست؟

اینکه بتوانم روند خوبم را بهتر ادامه بدهم و بیشتر برای تیم مفید باشم. این موضوعی است که خودم در فصل آینده با تمام توان آن را دنبال خواهم کرد.

*به آقای گلی لیگ هم فکر می‌کنی؟

صد درصد. هر بازیکنی دوست دارد آقای گل تیمش باشد. البته اول موفقیت تیم برایم مهم است و بعد از آن به موفقیت‌های شخصی فکر می‌کنم.

*الگوی خاصی داری؟

الگوی ایرانی ندارم اما از بچگی بازی‌های رونالدو، مسی و نیمار را دوست داشتم. الان هم که مسی به پاری‌سن‌ژرمن رفته و حالا دوتا از الگوهای من آنجا هستند، بازی‌هایشان را تعقیب می‌کنم.

*گویا وقتی در تراکتور بودی، جان توشاک مربی وقت این تیم قیافه و سبک بازی تو را به آسنسیو تشبیه می‌کرد؛ درست است؟

بله او می‌گفت شبیه آسنسیو -مهاجم رئال مادرید- هستم. می‌گفت هم از نظر قیافه و هم از نظر فنی شبیه او هستم. برای خودم هم جالب بود. خیلی هم به من اعتقاد داشت و اگر در تراکتور می‌ماند قطعا خیلی به من بازی می‌رسید. متأسفانه او خیلی زود جدا شد و من هم در مقطعی مصدوم شدم.

کد خبر 620867
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha