مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

رئیس دفتر برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون گیلان اعلام کرد: مردم نگران نباشند، کرونا از راه خون منتقل نمی‌شود. لذا نیازمند همه گروه‌های خونی از جمله گروه خونی منفی هستیم.

پویش نذر خون

گیتی ایزدی‌پور به همشهری آنلاین افزود: گیلان سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی نیازمند است. متأسفانه به دلیل ترس مردم از اهدای خون در بحران کرونا در چهار ماه گذشته بیش از ۲۷ هزار واحد خون اهدا شد که به نسبت سال ۹۸ و پیش از کرونا، ۴ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به شروع طرح نذر خون در ایام محرم و صفر افزود: طی دو روز اخیر، استقبال خوبی از سوی نیروهای مرزبانی و یگان ویژه استان در اهدا خون صورت گرفت و در روزهای آینده نیز پلیس راهور استان به این پویش ملحق خواهند شد.

ایزدی‌پور با بیان اینکه در حال حاضر از لحاظ ذخیره خون، به همه گروه‌های خونی نیازمند هستیم تأکید کرد: به گروه‌های خونی منفی بیشتر نیاز داریم و امیدواریم شهروندان در روزهای آینده و تا پایان ماه صفر به این طرح بپویندند و اهدای نذر خون خود را به روزهای تاسوعا و عاشورا موکول نکنند.

ایزدی پور با اشاره به لزوم جلوگیری از تجمع در پایگاه‌های انتقال خون از فعالیت سایت نوبت دهی انتقال خون خبر داد و افزود: اهداکنندگان برای شرکت در نذر خون علاوه بر مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، می‌توانند به پایگاه نوبت دهی اینترنتی خون به آدرس http://https://nobatdehi.ibto.ir مراجعه و زمان و ساعت دلخواه خود را انتخاب کنند.

گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

کد خبر 620686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha