همشهری آنلاین: مراسم چهلمین روز درگذشت خسرو شکیبایی در خانه هنرمندان برگزار شد.

مدیرعامل خانه تئاتر، صداقت و محبت خسرو شکیبایی را مثال زدنی دانست و گفت: به حق آن مرحوم را می توان فرزند تئاتر قلمداد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ایرج راد که به مناسبت چهلمین روز درگذشت خسرو شکیبایی در خانه هنرمندان ایران سخن می‌گفت، افزود: مرحوم شکیبایی در شرایطی که شأنی برای هنرمندان قائل نبودند به تمرین‌های سخت تئاتر تن داد.

در بخش دیگری از این مراسم اکبر عالمی مدرس و منتقد سینما و تلویزیون با قرائت اشعاری در وصف خسرو شکیبایی گفت: مرحوم شکیبایی توانای خودآموخته بود و کارهای او تا سال‌های سال دوام دارد.

آتیلا پسیانی بازیگر تئاتر، ‌سینما و تلویزیون نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که گفت: حمایت روحی و لبخند و شیرینی کلام مرحوم شکیبایی ما را دلگرم می کرد.

صادقی از مسئولان خانه تئاتر ایران به عنوان دیگر سخنران این مراسم تأکید کرد: از خسرو شکیبایی نباید با زبان احساس سخن گفت و توانایی‌های او باید تحلیل شود.

وی درادامه به فعالیت 20 ساله خسرو شکیبایی در عرصة تئاتر اشاره کرد و گفت: در سینمای تجاری امروزی به انسان‌های قابل قبولی نیاز داشتیم که خسرو شکیبایی در این بین چهره‌ای انسانی، قابل باور،‌ با ثبات و با تجربه بود و با موفقیت توانست عواطف انسان ایرانی را بازی کند.

وی گفت: خسرو شکیبایی نوآور و دارای قدرت تمرکز بالا بود و بر خلاف برخی بازیگران امروزی که فقط به دنبال دیالوگ و نگاه به دوربین هستند، ابتدا می‌اندیشید سپس حرکت می‌کرد و بعد دیالوگ می‌گفت و نمونه کامل این مثال را در فیلم هامون می‌توان مشاهده کرد.

صادقی ادامه داد: مرحوم شکیبایی مانند برخی بازیگران امروزی به دوربین خیره نمی‌شد و در همه اجراها دوربین به سوی او می‌رفت.

وی یکدستی بازی او را در همه آثارش شگفت انگیز دانست و گفت: مرحوم شکیبایی کمال‌گرا بود و آثار خوبی برای نسل آینده بر جا گذاشت.

صدرالدین حجازی از دیگر بازیگران سینما و تئاتر نیز خسرو شکیبایی را بازیگری مؤلف توصیف کرد و گفت: شکیبایی با کمک مرحوم هادی اسلامی با چنگ و دندان وارد حرفة بازیگری شد و در این بین سختی و مشکلات زیادی متحمل شد.

وی افزود: پیش از بازی در فیلم مدرس، چند شبانه روز با پدرم که از شاگردان مرحوم مدرس بود نشست و برخاست می کرد تا بتواند با کمک او حرکات و سکنات مرحوم مدرس را ارزیابی کند.

در پایان این مراسم معیریان از چهره پردازان کشور نیز در تجلیل از مقام هنری مرحوم خسرو شکیبایی سخنانی ایراد کرد.

کد خبر 62065

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز