یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: عوامل اجتماعی بیشتر از عوامل ارثی بر وضعیت بهداشتی و میانگین عمر افراد از زمان تولد تاثیر دارند.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش خود در خصوص میانگین عمر افراد، اعلام کرد: اختلاف بسیاری میان افراد در مناطق فقیرنشین و توسعه یافته وجود دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سازمان جهانی بهداشت با اعلام نتایج پژوهشی که سه سال به طول انجامید بیان داشت، کسانی که در مناطق فقیر نشین زندگی می کند 28 سال کمتر از کسانی که در مناطق توسعه یافته زندگی می‌کند عمر می‌کنند.

در مناطق توسعه یافته نیز این آمار در نواحی مختلفش متفاوت است. به عنوان نمونه در شهر لندن کسانیکه در ناحیه پیشرفته آن زندگی می‌کنند یازده سال بیشتر از کسانی که در حومه دیگر مناطق آن زندگی می کنند عمر می‌کنند.

بر اساس این گزارش، زنان لسوتویی آفریقایی 42 سال از همتایان ژاپنی خود کمتر عمر می‌کنند.

از لحاظ مرگ و میر زنان حامله نیز آمار چشمگیر است. از هر 17 هزار زن سوئدی یک زن می‌میرد در حالی که این آمار در افغانستان هشتاد به یک است.

این گزارش افزود: میانگین عمر در ژاپن 83 سال، انگلستان 79 سال، آمریکا 78 سال، ایران 71 سال، مصر 68 سال، سنگال 59 سال و لسوتو 42 سال است.

این سازمان تابعه ملل متحد در گزارش خود تاکید کرد: شرایط دشوار اقتصادی و اجتماعی در همه کشورها با وضعیت بهداشتی وخیم فرد ارتباط مستقیمی دارد.

این سازمان با درخواست از دولت‌های جهان برای تعدیل و بازنگری سیاست‌های خود و کاهش این فاصله شدید تاکید کرد این امر از طریق خدمات بهداشتی بهتر و عادلانه ممکن است.

کد خبر 62051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز