سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد در یک کارآزمایی بالینی در ۵۲ کشور سه داروی ضد التهابی را به عنوان درمان‌های بالقوه برای بیماران کووید-۱۹ آزمایش می‌کند.

covid

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه درباره این کارآزمایی بالینی به نام «یگانگی پلاس» ((Solidarity PLUS گفت: «این داروها شامل ارستونیت (artesunate)، ایماتینیب (imatinib) و اینفلیکسیمب (infliximab) – بوسیل یک هیات کارشناسی مستقل به علت توان بالقوه‌شان برای کاهش خطر مرگ در بیماران کووید-۱۹ بستری‌شده انتخاب شده‌اند.»

ارتسونیت برای درمان مالاریای شدید، ایماتینیب برای درمان برخی از سرطان‌ها و اینفلیکسیمب برای بیماری دستگاه ایمنی مانند بیماری کرون و آرتریت روماتوئید استفاده می‌شوند.

کارآزمایی اولیه یگانی که سال پیش انجام شد نشان داد همه چهار داروی مورد آزمایش شامل – رمدسیویر، هیدروکسی کلروکین، لاپیناویر/ریتوناویر و اینترفرون- یا اثری بر درمان بیماران کووید-۱۹ ندارند یا اثرشان اندک است.

داروی ارتسونیت که شرکت Ipca آن را تولید می‌کند برای درمان مالاریا استفاده می‌شود. این دارو بر اساس دوز توصیه‌شده برای درمان مالاریای شدید به صورت داخل وریدی برای هفت روز برای درمان بیماران کرونا استفاده خواهد شد.

ایماتینیب که شرکت نوارتریس آن را تولید می‌کند، برای درمان برخی از سرطان‌ها به کار می‌رود. این دارو در این کارآزمایی به صورت خوراکی یک بار در روز برای ۱۴ روز برای درمان بیماران کووید-۱۹ به کار خواهد رفت.

اینفلیکسیمب که شرکت جانسون اند جانسون آن را تولید می‌کند، برای درمان بیماری‌های دستگاه ایمنی به کار می‌رود. این دارو در این کارآزمایی به صورت یک دوز واحد به صورت داخل وریدی تجویز خواهد شد.

کد خبر 620381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha