شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: گرافیک‌های کامپیوتری زنده‌نما از حوزه بازی‌های کامپیوتری نخبه‌گرا به تمامی جامعه گسترش پیدا می‌کند و عصر محاسبه بصری (visual computing) اغاز شده است

به گزارش خبرگزاری فرانسه فضانوردان، فیلمسازان و چهره‌های مشهور این هفته در قلب دره سیلیکون در کالیفرنیا به دانشوران نرم‌افزار،مهندسان و بازی‌کاران کامپیوتری در اولین کنفرانس NVision که به پیشرفت‌های تصویرسازی کامپیوتری دگرگون‌کننده نحوه تعامل مردم و ماشین‌ها اختصاص دارد، پیوستند.

جن- هسون هوانگ یکی از بنیانگذاران NVIDIA به افرادی که در این رویداد گردهم آمده بودند گفت: "محاسبه بصری (visual computing) در حال دگرگون کردن صنعت بازی‌های ویدئویی و صنعت فیلم است، و همه نوع امکانات برای شکل‌های گوناگون تماشای تلویزیون پخش زنده را دارد"

"ما برخی از چالش ‌برانگیزترین مشکلات برای شرکت‌های بسیاری در سراسر جهان را حل کرده‌ایم. اجازه دهید که عصر کامپیوترکاری بصری را آغاز کنیم."

بازی‌‌کاران کامپیوتری سه روز را در اتاقی غارمانند در مرکز کنوانسیون سان‌خوزه در کالیفرنیا گذراندند و در همان حال کارآفرینان به نمایش پیشرفت‌های گرافیک کامپیوتری در سایر حوزه‌ها مشغول بودند.

سازندگان ماشین در حال بررسی این امکان هستند که نه تنها به خریداران امکان شخصی‌سازی خودروها را با نرم‌افزارهای گرافیکی می‌دهد، بلکه رانندگی آزمایشی مجازی با آنها را نیز امکان‌پذیر می‌کند.

پردازش گرافیکی مدل‌سازی‌های مالی و پیش‌بینی آب و هوا را هم تقویت می‌‌کند.

نرم‌افزاری در این کنفرانس به نمایش در آمد چنان بافت پارچه را شبیه‌سازی می‌کند که طراحان لباس می‌توانند پیش از دوختن لباس  ببینند که  مدل‌های جدید چه گونه به نظر می‌رسند و روی بدن افراد چگونه عمل می‌کنند.

شرکت  Dassault Systemes طراحی سه‌بعدی کامپیوتری  (Three-D) را در اختیار ساختن مجازی جت‌های مسافربر، ساختمان‌ها و غیره قرار می‌دهد.

برنارد چارلز مدیر فرانسوی این شرکت در کنفرانس  NVision گفت:" طراحی سه‌بعدی طریقه‌ای جدید برای رویاپردازی در اختیار ما قرار می‌دهد و آینده دنیای ما را طراحی می‌کند."
او پیش‌بینی می‌کند که گرافیک زنده‌نما در ترکیب با پسخوراند از جوامع ‌آنلاین به افراد امکان خواهد داد که بر چگونگی طراحی، فروش و حتی میزان "سبزبودن" آنها تاثیر بگذارند.

 چارلز می‌گوید شبیه‌سازهای کامپیوتری آنقدر واقع‌نما خواهند شد که فعالیت‌های مجازی آینه‌ تمام‌نمای تجربیات فیزیکی خواهند شد.

به گفته ایلین کولین اولین زن فرمانده شاتل در این گردهمایی، شبیه‌‌سازهای کامپیوتری از هم اکنون نقش مهمی از آموزش برای ماموریت‌های شاتل فضایی ایفا می‌کنند.

کریس مالاچوفسکی، یکی از بنیانگذاران  NVIDIA شرکتی مستقر در کالیفرنیا که به خاطر کارت‌های پردازش گرافیک کامپیوتری پیشرفته‌اش مشهور است، نیز در این اجلاس گفت که فراگیرشدن دنیای کامپیوترکاری بصری اجتناب‌ناپذیر است.

به گفته او اکنون تاکید در گذشته بر روی بخش "محاسبه" computing بود اما اکنون این روند تغییر کرده است. اکنون موضوع بر سر محاسبه نیست، بلکه بر سر چگونگی ارائه آن و دیدن آن به‌وسیله افراد است."

اوج‌گیری عرضه ویدئو‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها و تلویزیون دیجیتال بر روی اینترنت نزلت تراشه‌ها، کارت‌ها و نرم‌افزارهای گرافیکی را بالا برده است و روند "برجسته‌کردن"  unflatten نمایش کامپیوتری را با تصویرسازی سه‌بعدی تقویت کرده است.

مالاچوفسکی از استفاده از کامپیوترکاری بصری برای تولید داروهای جدید یا رساندن تصاویر سه‌بعدی از اندام‌های بیماران سخن گفت.

بنیانگذار شرکت Perceptive Pixel جف هان که برخی او را پدر "صفحه لمسی" در این کنفرانس گفت که که پیشرفت‌های گرافیک کامپیوتری به کاربران امکانات کنترل میانجی جدیدی را عرضه می‌کند که ممکن است باعث متروک شدن ماوس شود.

هان یک تکنولوژی صفحه لمسی را به نمایش درآورد که به چندین نفر اجازه می‌دهد به طور همزمان بر روی یک مونیتور بزرگ منفرد فایل‌ها یا برنامه‌های کاربردی را اجرا کنند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت کنفرانس http://www.nvision2008.com مراجعه کنید.

کد خبر 62031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز