مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق مازندران از شکسته شدن رکورد مصرف برق مازندران در روز سه‌شنبه ۱۹ مرداد به دلیل افزایش دمای هوا و رشد مصرف در این استان خبر داد.

صرفه‌جویی در مصرف برق

به گزارش همشهری آنلاین، سید کاظم حسینی کارنامی اظهار کرد: رکورد اوج مصرف برق مازندران دیروز در ساعت ۱۳:۴۵ از ۲۴۶۰ مگاوات عبور کرد که بیشترین میزان مصرف برق در شبکه زیر پوشش مشترکان این شرکت از گلوگاه تا فریدونکنار محسوب می‌شود.

وی افزود: خاموشی‌های صورت گرفته طی روزهای گذشته طبق جدول منتشر شده در سایت maztozi.ir و سامانه برق من صورت پذیرفت و هرگونه خاموشی و قطعی برق به غیر از جدول اعلامی به دلیل شرایط غیرمترقبه ناشی از افزایش بار مصرفی و نقص فنی تاسیسات پست‌های برق و رخداد لحظه‌ای در شبکه ممکن است در شهرها رخ داده باشد و منجر به خاموشی‌های ناخواسته چند ساعته برای رفع عیوب شود.

حسینی کارنامی با بیان اینکه برق هیچ مرکز درمانی طی روزهای گذشته به دلیل خاموشی‌ها قطع نشد، گفت: از همه مشترکان گرامی به ویژه در بخش‌های خانگی و تجاری تقاضا می‌کنیم به منظور جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته، نسبت به کاهش مصرف خود اقدام تا از قطع برق جلوگیری شود.

اظهارات حسینی کارنامی مبنی بر اعمال خاموشی‌ها طی جدول زمان‌بندی در حالی مطرح شده است که بسیاری از مشترکان در شهرستان‌های مختلف زیر پوشش این شرکت که محدوده شهرستان‌های گلوگاه تا فریدونکنار را شامل می‌شود طی روزهای اخیر با قطعی‌های طولانی‌مدت و خارج از برنامه مواجه بودند و با توجه به گستردگی خاموشی‌ها شکسته شدن مصرف برق در استان را نمی‌پذیرند.

قطعی برق بیش از ۸ ساعته روز گذشته در محدوده شمالی شهر قائمشهر که چند هزار مشترک در این شهر را با مشکلات جدی ناشی از قطعی برق و به تبع آن قطعی آب مواجه کرده بود یکی از خاموشی‌های مهم و مشکل‌ساز دیروز بود که به گفته امور توزیع برق قائمشهر بر اثر نقص فنی ترانس پست شهید شاکری قائمشهر رخ داد.

علاوه بر این مورد، در سایر شهرستان‌ها نیز قطعی‌های مکرر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرد. در آمل بسیاری از کسبه و شهروندان قطعی برق دو و حتی سه نوبته را تجربه کرده بودند و ساعات زیادی از روز و شب گذشته را در خاموشی گذراندند. با این حال شرکت توزیع برق مازندران معتقد است که رکورد مصرف برق توسط مشترکان این شرکت شکسته شده است.

کد خبر 620249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha