یک ائتلاف بین‌المللی برای کنترل قاچاق مواد مخدر در اقیانوس آرام موفق به کشف و ضبط ۲ تن کوکائین شد.

زیردریایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای بی سی، نیروی دریایی کلمبیا بیش از دو تن کوکائین به ارزش ۶۸ میلیون دلار آمریکا را در یک زیردریایی نیمه شناور که در سواحل اقیانوس آرام رهگیری شده، کشف کرده است.

دریابان کلمبیایی، اورلاندو کوبیلوس، فرمانده نیروی مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: دو شهروند کلمبیایی و یک خارجی در این زیردریایی که در حال سفر به آمریکای مرکزی بود دستگیر شدند.

در بازرسی ها ۱۰۲ کیسه با مجموع ۲ تن کوکائین پیدا شد. 

ایوان دوکه، رئیس جمهور کلمبیا هفته گذشته گفت که مقامات نظامی و پلیس این کشور ۱۱۶ تن کوکائین را در هفتمین مرحله از عملیات اوریون، عملیات دریایی چند ملیتی که ۳۸ کشور در آن شرکت دارند، کشف و ضبط کرده‌اند.

طی این مرحله از عملیات که در فاصله روزهای ۲۵ اردیبهشت تا ۸ مرداد انجام شده، ۵۳۹ نفر از ملیت‌های مختلف دستگیر شدند و ۶۹ قایق، سه وسیله نیمه شناور و پنج هواپیما نیز ضبط شده است.

کشتی‌های جنگی، کشتی‌های گارد ساحلی، هواپیماها و هلیکوپترها در این عملیات حضور داشتند و ۹۵ تن ماریجوانا نیز کشف و ضبط شد.

به گفته نیروی دریایی کلمبیا، از زمان آغاز عملیات اوریون در سال ۲۰۱۸، این ائتلاف بین‌المللی بیش از ۴۰۰ تن کوکائین و ۱۵۸ تن ماریجوانا را کشف کرده است.

آلمان ، آرژانتین ، جامائیکا و مکزیک نیز در آخرین مرحله شرکت ذاشتند.

کد خبر 620008
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha