معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت دوازدهم به ماجرای زیر گرفتن ۲ زن به بهانه بدحجابی با پژوپارس در شهر ارومیه واکنش نشان داد.

معصومه ابتکار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در واکنش به زیر گرفتن ۲ زن به بهانه بدحجابی با پژوپارس در ارومیه اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک امر دینی است، اما شرایطی دارد و به هیچ عنوان وقتی شروط و شرایط آن محقق نباشد، امر به معروف نباید اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: یکی از شروط مهم این است که فرد یک ارتباط موثر را بتواند ایجاد کند و خودش این شایستگی را داشته باشد تا با مخاطب خود بتواند به درستی صحبت کند و اثرگذاری‌های لازم را داشته باشد. یعنی خودش فردی باشد که مورد اعتماد است.

ابتکار افزود: این نوع رفتارهای هیجانی ناشی از سطحی‌نگری است که متاسفانه رواج یافته است.

وی گفت: برخی فکر می‌کنند با این رفتارها تکلیف خودشان را انجام می‌دهند و می‌خواهند هیجانات خودشان را به شکلی نشان دهند که قطعا این کار مردود است و امیدوارم بررسی قانونی صورت گرفته باشد و اگر برخورد قانونی صورت گرفته، تشکر می‌کنم.

ابتکار ادامه داد: اگر فرد خاطی، با ماشین این دو خانم را زیر کرده است، این یک جنایت است و اصلاً در چارچوب بحث ارشادی قرار نمی‌گیرد.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: یاد و خاطره همه خبرنگاران عزیز که جانشان را از دست دادند را گرامی می‌داریم. بیش از یک سال و نیم است که ویروس کرونا کشور را گرفتار کرده و ظاهرا تمامی ندارد و شاید از همه سخت‌تر جنگ روانی باشد که در دولت یازدهم و دوازدهم بخشی از آن را دیدیم که از داخل و خارج هجمه‌هایی به وجود آمد.

ابتکار افزود: اینها کار خبرنگاران را دشوار کرد که در این شرایط انتقال پیام واقعیت و ارتباط گرفتن با مردم خیلی دشوار شد که حتی بخشی از آنها را ما از نزدیک شاهد بودیم.

وی در رابطه با مسئله ازدواج کودک و تلاش‌های معاونت در رابطه با لایحه های مربوطه عنونا کرد: ما از راه‌های مختلف سعی کردیم تا با این موضوع مبارزه کنیم. یکی از این راهها بازگرداندن کودکان ترک تحصیل کرده و بازمانده از تحصیل به مدرسه بود. کارهای بسیار مفصلی را با آموزش و پرورش انجام دادیم.

او گفت: کار دیگر، آگاهی‌رسانی و آموزش است که ما سعی کردیم نشست‌ها و گفتگوهایی را ترتیب دهیم و حتی گفت‌وگوهایی با علمای اهل سنت مناطقی که این مسئله در آن بیشتر است را داشتیم. فکر می‌کنم این تلاش باید استمرار پیدا کند و امیدوارم در دولت جدید، لایحه‌های مربوط به ازدواج کودکان به تصویب نهایی برسد.

کد خبر 619836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha