مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار ‌پراکنده گاهی همراه با رعد و برق در ۱۸ استان کشور و خیزش گرد و خاک در ۴ استان کشور خبر داد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز (۱۸ مرداد) در بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنوب اصفهان، ارتفاعات جنوب کرمان، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز، قزوین و تهران رگبار ‌پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این شرایط جوی فردا (۱۹ مرداد) در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز، مرکزی، برخی نقاط فارس، هرمزگان و جنوب کرمان مورد انتظار است، گفت: چهارشنبه (۲۰ مرداد) نیز بارش در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط هرمزگان و جنوب کرمان ادامه دارد.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، ‌ پنجشنبه و جمعه (۲۱ و ۲۲ مرداد) در بیشتر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود و تنها در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش ‌پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان ضمن بیان اینکه با توجه به افزایش سرعت وزش باد طی فردا و چهارشنبه (۱۹ و ۲۰ مرداد)، رخداد گرد و خاک در مناطقی از ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: طی ‌پنج روز آینده دربرخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل و خراسان جنوبی وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود همچنین طی این مدت شرق دریای عمان مواج ‌پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۹ مرداد) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ سانتیگراد و طی روز ‌چهارشنبه (۲۰ مرداد) صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره  گرم‌ترین و خنک‌ترین شهر کشور هم گفت: طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

کد خبر 619722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha