جنبش مقاومت اسلامی فلسطین صدور احکام ظالمانه علیه ده‌ها فلسطینی و اردنی توسط دستگاه قضایی عربستان را به شدت محکوم کرد.

حماس

به گزارش همشهری‌آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری صفا نوشت: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی بیانیه‌ای در واکنش به احکام ظالمانه دادگاه عربستان علیه حامیان این جنبش در عربستان گفت: امروز یکشنبه پس از صدور حکم دستگاه قضایی عربستان علیه ده‌ها نفر از برادران فلسطینی و اردنی‌مان شوکه شدیم.

حماس افزود: این افراد جرمی مرتکب نشدند که محاکمه شوند، چه برسد به این‌که مستحق چنین مجازات سنگین و غیرقابل توجیهی باشند.

این جنبش اضافه کرد: تمامی کاری که این افراد کردند، حمایت از ملت و مسئله فلسطین بوده است و هیچ اهانتی به عربستان و ملت آن نکردند.

حماس تأکید کرد: ضمن استقبال از اعلام برائت برخی بازداشت شدگان، صدور احکام جائرانه در حق اکثریت افراد بازداشت شده را محکوم می‌کنیم و خواستار آزادی فوری تمامی بازداشت شدگان و پایان دادن به رنج و ناراحتی آنان و خانواده‌هایشان هستیم.

ساعاتی پیش مقامات قضائی عربستان، محمد الخضری نماینده سابق حماس در عربستان را به ۱۵ سال زندان محکوم کردند. نیمی از حبس وی تعلیقی خواهد بود.

درپی صدور این احکام، محمود الزهار از سران جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اعلام کرد احکامی را که عربستان در حق بازداشت شدگان فلسطینی صادر کرده به هیچ وجه مورد انتظار نبوده است.

کد خبر 619658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha