دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران امروز با دو دستور جلسه مهم کارش را آغاز کرد. تعیین سرپرست شهرداری تهران تا انتخاب شهردار و امضای حکم متخب پارلمان شهری پایتخت برای اداره شهر دو دستور کار ویژه امروز شورای اسلامی  شهر تهران بود.

شورای شهر ششم

به گزارش همشهری آنلاین، بر این اساس اعضای شورای شهر تهران ابتدا علیرضا جاوید را با رای قاطع اعضاء به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند و در ادامه برنامه های علیرضا زاکانی، کاندیدای سمت شهرداری تهران را شنیدند. پس از ارائه برنامه های اداره شهر از سوی زاکانی، اعضای شورای شهرششم پرسش‌هایشان را از این نامزد سمت شهرداری تهران مطرح کردند.

برخورد ریشه ای با فساد در مدیریت شهری، کاهش فاصله شمال جنوب تهران، انباشت بدهی‌های شهرداری، احتمال تغییرات گسترده در بدنه مدیریت شهری و انتصاب اتوبوسی مدیران، استفاده از ظرفیت بانوان در بدنه مدیریت شهری، توجه به حمل و نقل عمومی با استفاده از بودجه عمومی، راهکار شهرداری برای آسیب‌های اجتماعی و توسعه ورزش‌های همگانی و بهبود وضعت مجموعه رسانه‌ای شهرداری از مهمترین سوالاتی بود که اعضای شورای شهر تهران از زاکانی پرسیدند.

کاهش فاصله شمال جنوب شهر و بدهی‌های شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر تهران خواستار پاسخگویی زاکانی درباره حل مشکل بدهی های تهران شد و گفت: بدهی‌های شهرداری حقوق مردم را تضییع کرده است.

مهدی اقراریان پس از ارائه برنامه زاکانی اضافه کرد: علاوه بر توجه به کاهش فاصله جنوب باید به موضوع سرازیر شدن فاضلاب و پسماند تهران به شهر ری و منطقه ۲۰ هم توجه ویژه شود.

موضعتان را درباره مدیران اتوبوسی روشن کنید

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره شایعاتی که بعضا دربرخی محافل درباره تغییرات گسترده در بدنه شهرداری به گوش می رسد، ابراز نگرانی کرد و گفت: بدنه شهرداری تهران از احتمال تغییرات و انتصابات اتوبوسی نگرانند. بنابراین از همین جا عنوان می کنیم که ما به بدنه شهرداری اعتماد کامل داریم و آن ها را پاکدست می دانیم. همچنین لازم است از آقای حناچی شهردار سابق تهران هم تشکر کنیم ای کاش اینجا بود تا از ایشان قدردانی کنیم.

ناصر امانی، با اشاره به نگرانی پرسنل شهرداری خطاب به زاکانی گفت:لازم است موضعتان را نسبت به ورود مدیران اتوبوسی به شهرداری مشخص کنید.

او با بیان اینکه برند شما ضد فساد است گفت:خودتان را برای یک میدان بزرگ پاسخگویی و تکلیفتان را با مثلث شهردار، مردم و شهرداری مشخص کنید.

استفاده از ظرفیت بانوان در بدنه مدیریت شهری

عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز خطاب به زاکانی از ضرورت توجه به  توانمندی بانوان در بدنه مدیریت شهری سخن گفت.

نرگس معدنی پور ادامه داد: شهرداری تهران یک نهاد بسیار تخصصی است و باید از ظرفیت نیروها و پرسنل آن استفاده شود. شورای ششم با مطرح کردن بانوی توانمندی از جمله خانم معصومه آباد، نشان داد که به ظرفیت بانوان توجه دارد لذا می‌خواهم با رویکرد شایسته سالاری به توانمندی بانوان نیز توجه شود. ضمن اینکه استفاده از تجربیات بازنشستگان هم باید مورد توجه قرار گیرد.

معیارهای شایسته سالاری در انتصاب مدیران

دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران بعداز استماع سخنان نامزد شهرداری تهران گفت: لازم است تا شهردار تهران معیارهای شایسته سالاری در انتخاب مدیران را تشریح کند.

سید جعفر هاشمی تشکری خطاب به توضیحات نامزد شهرداری تهران گفت: مسئله اول سازمان بازنشستگی شهرداری تهران است که بسیار پر مشکل است و نیاز به درآمد برای این سازمان داریم و سوالم این است که برنامه آقای زاکانی برای حل مشکلات این سازمان چیست؟

تعامل شورا با دولت و مجلس برای بهبود حمل‌و نقل‌عمومی

یک عضو شورای شهر تهران هم پس از شنیدن سخنان زاکانی، ساخت هر کیلومتر مترو را نیازمند هزار میلیارد اعتبار دانست و گفت: بودجه عمومی کشور با تعامل با مجلس و دولت برای بهبود اوضاع حمل و نقل کمک بگیرید.

حبیب کاشانی با یادآوری اینکه در تهران درآمدهای بسیار خوبی وجود دارد، به بحث حمل و نقل عمومی و جان مردم در شرایط کرونا اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی فعال است. برای هر کیلومتر مترو هزار تا هزار و ۲۰۰ میلیارد بودجه لازم است و باید ۵۹ درصد مترو تنها برای زیرساخت مترو هزینه کنیم.

او همچنین تاکید کرد: زاکانی به عنوان نماینده مجلس و شخصیتی در تراز ملی باید بتواند از بودجه عمومی کشور با تعامل با مجلس و دولت، برای خرید اتوبوس اقدام کند.

راهکار شهرداری برای آسیب‌های اجتماعی

سوده نجفی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع برنامه‌های علیرضا زاکانی ، تهران را مملو از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: اما تا امروز راهکارهای شهرداری برای مدیریت آن سلبی بوده است.

او همچنین از زاکانی پرسید: در دوره چهارم شهری ۲۲ مشاور بانوان در کنار شهرداران بوده اند که در دوره گذشته حذف شده است، نگاه ویژه شما به بانوان چیست؟

نجفی درپایان سخنانش از زاکانی خواست ادامه دهنده راه شهدا باشد تا این شورا شرمنده مردم نباشد.

توسعه ورزش همگانی و بهبود مجموعه رسانه‌ای شهرداری

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران اما خطاب به زاکانی گفت: توجه به ورزش همگانی از اهمیت زیادی برخوردار است و سوال از شهردار آینده این است که توسعه ورزش همگانی چه جایگاهی در برنامه وی دارد.

محمدآخوندی، همچنین با اشاره به سخنان نامزد شهرداری تهران گفت: برای بهبود وضعیت مجموعه رسانه‌ای شهرداری تهران (مجموعه همشهری) چه برنامه ای دارید.

اواضافه کرد: در روند انتخاب شهردار بیش از ۲۰ جلسه برگزار و فرایندی علمی طی شد. به همین منظور از هیات رئیسه می‌خواهم که پس از انتخاب شهردار این روند تشریح شود و به مردم تهران قول می‌دهیم که در ۴ سال آینده شاهد تفرقه نخواهند بود.

برخورد ریشه ای با فساد در مدیریت شهری

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران هم در ادامه دومیت جلسه پارلمان شهری پایتخت خواستار برخورد ریشه‌ای با موضوع فساد در مدیریت شهری شد.

جعفر شربیانی خطاب به سخنان نامزد شهرداری تهران گفت: در انجام برنامه آقای زاکانی بدنه شهرداری و شورای شهر دو رکن اساسی اجرای برنامه‌ها هستند.مشخصه شما موضوع مبارزه با فساد است و در اجتماع نیز یکی از ذهنیت‌های مردم، فساد در بخش‌هایی از شهرداری است . سوالم از شما این است که نحوه برخورد شما با این امر چگونه خواهد بود؟

کد خبر 619573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha