دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ وزارت بهداشت گفت: با توجه به اینکه دولت در حال تغییر است، رئیس‌جمهور جدید باید در مورد مراسم محرم در ستاد کرونا تصمیم بگیرد.

واکسن کرونا - کادر درمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، دکتر عاطفه عابدینی دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ وزارت بهداشت در مورد عملکرد ویروس‌های جهش یافته‌ی جدید بیان کرد: ویروس لامبدا که فعلا در کشور گزارش رسمی نشده است، اما در مورد ویروس دلتا سازمان بیماری‌های واگیر دنیا گفته که با توجه به اینکه بار ویروس دلتا بالاتر است، قرنطینه از ۲ هفته به ۳ هفته افزایش یابد. چون معتقد است که بعد از دو هفته هم ما بار ویروسی داریم و ممکن است انتقال ویروس را داشته باشیم، اما این موضوع در ایران خیلی عملی نمی‌شود.

عابدینی افزود: البته مبتلایانی که نوع شدید و خاص ابتلا را داشتند، یعنی در بیمارستان بستری شدند، ما قرنطینه ۳ هفته را برای آنها پیشنهاد می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان دارد تزریق واکسن کرونا باعث ایجاد مشکلات هورمونی در افراد شود، گفت: فعلا چیزی در مورد عوارض هورمونی در مورد واکسن‌ها نداریم و به نظر من در مورد این موضوع خیلی صحبت نکنیم. چون همین حالا هم خیلی از مردم ما از واکسن ترس دارند و اینکه بخواهیم یک سری از احتمالات علمی را مطرح کنیم، ترس مردم بیشتر می‌شود. هنوز هیچ چیز ثابت‌شده‌ای برای اختلالات هورمونی بعد از تزریق واکسن نداریم.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ وزارت بهداشت در مورد واکسن آسترازنکا که توصیه شده است زنان زیر ۵۰ سال استفاده کنند، اظهار کرد: آسترازنکا به دلیل لخته خونی که ممکن است بعد از زدن واکسن به خصوص واکسن نوبت اول ایجاد کند، خیلی از کشورها در حال به نتیجه رسیدن هستند تا به زنان زیر ۵۰ سال دیگر تزریق نکنند.

او در ادامه با اشاره به برنامه‌های ستاد کرونا برای برگزاری مراسم‌های محرم گفت: با توجه به تغییر دولت، رئیس‌جمهور جدید در ستاد کرونا باید در مورد این موضوع تصمیم بگیرد. البته الان در پیک پنجم و پیک دلتا هستیم که خیلی سریع ویروس بین افراد منتشر می‌شود و آمار بستری شده‌ها در این پیک نسبت به پیک چهارم رکورد زده است.

عابدینی گفت: تمام استان‌ها بیشتر از پیک چهارم بیمار بستری دارند و مراجعه سرپایی‌شان هم بیشتر شده و واقعیت این است که باید تمهیدات خاصی برای پروتکل‌ها داشته باشیم. به طوری که مردم هم مراسم معنوی‌شان را داشته باشند و هم آسیب نبینند و بیمار نشوند.

کد خبر 619526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha