یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

عبدالعزیز بن ترکی الفیصل وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک عربستان و همه مردم این کشور، طارق حامدی را شایسته دریافت مدال طلا و قهرمان المپیک می دانند!

گنج زاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز طارق حامدی کاراته کای ۲۳ ساله عربستان در فینال دسته +۷۵ کیلوگرم کاراته در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مدال طلا نزدیک شد اما در نهایت به مدال نقره رسید. این فینال برای عربستانی ها بسیار مهم بود چراکه آنها در تاریخ حضورشان در المپیک هرگز به مدال طلا نرسیده اند. ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز در کارنامه ورزشی تاریخ عربستان در المپیک دیده می شود که با توجه به جمعیت ۳۵ میلیون نفری، این کشور یکی از بدترین عملکردها را از نظر کسب مدال طلا در تاریخ المپیک داشته است. عربستان از المپیک ۱۹۷۲ مونیخ برای اولین بار در المپیک حاضر شد. ۱ نقره و ۱ برنز المپیک ۲۰۰۰ سیدنی، ۱ برنز المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۱ نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو در کارنامه ورزشی این کشور ثبت شده است.

عبدالعزیز بن ترکی الفیصل وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک عربستان و همه مردم این کشور، طارق حامدی را شایسته دریافت مدال طلا و قهرمان المپیک می دانند! وزیر ورزش عربستان گفت: قهرمان المپیک ما جایزه مدال طلا (پنج میلیون ریال سعودی) را به خاطر برتری، خلاقیت و نمایش افتخارآمیز خود مقابل ستارگان جهان می‌گیرد. تو شایسته آن هستی قهرمان! به اذن خدا آینده در مقابل توست.

برای اولین بار است که عربستان، پاداش مدال طلا را به ورزشکار خود اهدا می کند. ۵ میلیون ریال سعودی معادل ۱.۳۳ میلیون دلار است. گفتنی است این پاداش از سوی وزارت ورزش عربستان به او اهدا می شود و قطعا خانواده سلطنتی عربستان نیز از این ورزشکار تقدیر خواهند کرد.

طارق حامدی در فینال رقابت های کاراته المپیک با ضربه خطایی که به سجاد گنج زاده وارد کرد؛ بازنده اعلام شد و مدال طلای المپیک به گنج پور داده شد.

کد خبر 619500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha