یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۶
۰ نفر

حتما تا به حال به رنگ عطرها فکر کرده‌اید. شاید عقیده بسیاری از افراد این باشد که رنگ هر عطر صرفا نشان‌دهنده ترکیبات مربوط به آن است، در صورتی که این رنگ می‌تواند نکات دیگری را هم به ما بیاموزد.

عطر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصر ایران، از رنگ یک عطر می‌توان به بوی آن نیز پی برد. شاید این مسئله در نگاه اول کمی عجیب باشد، اما در این مقاله به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت. البته این قضیه همیشه هم صدق نمی‌کند و شاید گاهی اوقات نتوان از روی رنگ به بوی عطرها پی برد. به هر حال، دانستن این مطلب به ما کمک می‌کند که خیلی سریع‌تر به خواسته‌ خودمان برسیم. اگر شما هم از دوستداران عطر و ادکلن هستید و می‌خواهید در این زمینه به اطلاعات بیشتری برسید، همراه ما باشید.

رنگ قرمز

عطرهایی با رنگ قرمز معمولا بوی بسیار تند و قدرتمندی دارند. در این عطرها بیشتر از ترکیباتی همچون ادویه‌جات، فلفل، زنجبیل و جوز هندی به کار رفته است. خود این عطرهای قرمز به دو بخش تقسیم می‌شود. در صورتی که عطر قرمز تیره دارید؛ رایحه‌ آن تلخ است و در غیر این صورت، به صورت شیرین خواهد بود. گفتنی است که از این عطرها بیشتر در محافل رسمی استفاده می‌شود.

رنگ آبی

استفاده از عطرهایی با رنگ آبی، نشاط و طراوت را به شما هدیه می‌دهد. به همین دلیل، گفته می‌شود که این عطرها بیشتر مناسب ورزشکاران است. عطرهای آبی تیره، رایحه‌ای تلخ به همراه ترکیباتی مانند ادویه‌جات و زعفران را در خود دارند. آبی روشن در بیشتر موارد خنک و شیرین بوده و آرامش را برای شما و اطرافیانتان به ارمغان می‌آورد.

رنگ صورتی

بدیهی است که عطرهایی با رنگ صورتی برای خانم‌ها ساخته شده است و بهترین انتخاب ممکن برای آن‌ها به شمار می‌رود. این عطرها در اکثر مواقع از گل‌ها به وجود آمده‌اند. صورتی کمرنگ نشان‌دهنده‌ شیرین و خنک بودن آن است. صورتی تیره، شیرین و گرم بودن آن را مشخص می‌کند. گل رز تقریبا پای ثابت تمام گل‌های صورتی است و بوی خوبی را هم به آن می‌دهد. هر رنگ می‌تواند شخصیت یک فرد را هم به تصویر بکشد، به عنوان مثال، افرادی با شخصیت احساسی از عطرهای صورتی‌رنگ بهره می‌برند.

رنگ زرد

عطرهای زردرنگ خود به چند بخش لیمویی، قهوه‌ای و طلایی تقسیم می‌شوند و از پرطرفدارترین رنگ‌ها هم هستند. عطرهایی با این رنگ از روایح خنک و مناسب برای فصول گرم ساخته شده‌اند. حال هر چه رنگ این عطرها به سمت قهوه‌ای بودن پیش برود، رایحه‌ آن نیز تغییر می‌کند و گرم‌تر می‌شود. برای ساخت این عطرها از گل‌های زیادی استفاده می‌شود و معمولا هم برای آقایان مناسب است. افراد مغرور و با اعتماد به نفس بالا نسبت به زدن این عطر اقدام می‌کنند.

روشی جالب برای تشخیص بوی عطر بدون بوییدن آن

رنگ سبز

از دیرباز تا کنون، عطرهای سبز همیشه باعث موفق شدن برندهای عطرسازی شده‌اند. این عطرها همانطور که از رنگشان پیداست، طبیعت را برای ما تداعی می‌کنند و می‌توان روایحی در این خصوص را در آن‌ها استشمام کرد. در اینگونه عطرها از گل‌ها، خزه‌ها و برخی دیگر از گیاهان استفاده می‌شود؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این عطرها خنک هستند و رایحه‌ این‌چنینی را به ما هدیه می‌دهند. پس اگر شما هم انرژی بالایی دارید، توصیه می‌کنیم از این عطر استفاده کنید.

رنگ سفید

این رنگ بیانگر پاکی است و اکثرا رایحه‌ای شیرین و خنک در عطرهای این‌چنینی حس می‌شود. این عطرها به این دلیل که ملایم و جذاب هستند، برای افرادی که بیشتر لباس سفید می‌پوشند، مناسب است. انسان‌هایی با نظر فراوان و شوخ طبعی زیاد به سراغ عطرهای سفید رنگ می‌روند.

رنگ مشکی

معمولا از مواد مختلفی در ترکیب عطرهای مشکی استفاده می‌شود تا سرانجام به نتیجه‌ دلخواه دست پیدا کنند. از این محتویات باید به ادویه‌جات، چوب و برخی گیاهان معطر اشاره داشت که در مجموع رایحه‌ تلخی هم دارند. حال جالب است بدانید که این موضوع در عطرهای آقایان و خانم‌ها متفاوت است. اگر عطر مشکی زنانه دارید، بیشتر گل‌های مانند یاس در آن به کار رفته است. در غیر این صورت، ادویه‌جات را باید ترکیب آن عطر به حساب آورد. در مجموع باید گفت که عطرهای مشکی بسیار تلخ و کلاسیک هستند و به جذابیت شما نیز خواهند افزود.

کد خبر 619332

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    33 0
    فعلا با این نرخ های نجومی ادکلن ها مجبوریم عطر مشهد بزنیم به خودمون