مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: ۲۴ مرکز بیمارستانی در استان وجود دارد که این مراکز روزانه به ۲۰۰ واحد خون نیاز دارند اما نیاز به دریافت خون در استان ۲۲۰ واحد است.

اهدا خون

پژمان صالحی‌فر در گفت و گو با همشهری آنلاین با بیان اینکه در کرمانشاه یک مرکز انتقال خون ثابت و یک اتوبوس سیار در مرکز استان کار خونگیری را انجام می‌دهند، افزود: در شهرستان قصرشیرین نیز یک پایگاه انتقال خون وجود دارد که در هفته یکبار کار خونگیری را در این شهرستان انجام می‌دهد.

وی گفت: در شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب، روانسر، کنگاور و سنقر مراکز موقتی برای خونگیری وجود دارند که ماهانه یک الی دوبار با تیم سیار خونگیری انجام می‌دهند. 

صالحی‌فر اضافه کرد: قرار است نیمه دوم سال با استخدام نیروهای جدید در شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب و کنگاور مرکز ثابت انتقال خون افتتاح شود.

وی درباره نحوه اهدا خون نیز گفت: در شهر کرمانشاه در حال حاضر از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ و ۳۰ عصر کار خونگیری انجام می‌شود. این مرکز در روزهای تعطیل نیز به صورت دائم فعال است و در هیچ تعطیلی کار این مرکز تعطیل نمی‌شود.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: سازمان انتقال خون در تعطیلات رسمی و غیررسمی، تعطیل نیست و نیاز به خون معمولا در روزهای تعطیل بیش از روزهای دیگر است.

وی گفت: افراد از ۱۸ تا ۶۰ سالگی با وزن حداقل ۵۰ کیلوگرم به بالا منعی برای اهدای خون ندارند و تمام افراد توسط پزشک قبل از اهدای خون معاینه کامل می‌شوند.

صالحی‌فر افزود: کسانی که اهدا کنند مستمر هستند و حداقل سالی دوبار خون اهدا کرده‌اند، می‌توانند تا ۶۵ سالگی هم خون اهدا کنند.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا در استان کرمانشاه با کاهش اهدا خون همراه بود، افزود: با این وجود هیچ مریض اورژانسی با کمبود خون مواجه نشد.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه شرایط ایده آل ذخیره و نگهداری مناسب فرآورده خونی پنج روز دانست و گفت: در کرمانشاه این عدد ۳ و نیم روز است. 

وی به تاثیر کرونا، گرمای هوا و تعطیلی‌ها بر کاهش اهدا خون در استان اشاره کرد و گفت: در ۴ ماهه اول سالجاری سازمان انتقال خون استان بیش از ۳۳ هزار خون و فرآورده‌های خونی توزیع کرده است. برای تامین این میزان خون ۱۲ هزار نفر اهدا کرده‌اند. 

صالحی‌فر گفت: ۲۴ مرکز بیمارستانی در استان وجود دارد. این مراکز روزانه به ۲۰۰ واحد خون نیاز دارند. 

نیاز به دریافت خون در استان ۲۲۰ واحد و به همه گروه‌های خونی نیز نیاز است. سازمان انتقال خون باید ۱۰۰۰ واحد خون بصورت ذخیره برای شرایط ضروری داشته باشد.

کد خبر 619215
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha