یک مقام مطلع امنیتی به «نورنیوز» گفت: حدود یک ماه است که واحدهای سایبری موساد با انتقال تجهیزات پیشرفته به یکی از امیرنشین‌های امارات عربی متحده، برنامه جامعی را برای ایجاد اختلال در شبکه‌های ارتباطی و سامانه‌های ناوبری دریایی و هوایی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان آغاز کرده‌اند.

امارات و اسرائیل

به گزارش همشهری‌آنلاین، در این گزارش آمده است: به نقل از نور نیوز، رژیم صهیونیستی با هدف انتقال کانون بحران از سرزمین‌های اشغالی به منطقه خلیج فارس و دریای عمان و کاهش فشارهای سیاسی و امنیتی به هیئت حاکمه این رژیم، به دنبال ایجاد اختلال سایبری در سامانه‌های ناوبری هوایی و دریایی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان و بی‌ثبات‌سازی شرایط امنیتی در منطقه است.

این مقام امنیتی با اشاره به هدف رژیم صهیونیستی از این اقدام گفت: ایجاد اختلاف و سوء تفاهم میان کشورهای حوزه خلیج فارس و وارد کردن آنها به درگیری ناخواسته، اصلی‌ترین هدف اسرائیل در این خصوص بوده است.

او انتقال کانون بحران از سرزمین‌های اشغالی به منطقه خلیج فارس و دریای عمان و کاهش فشارهای سیاسی و امنیتی به هیئت حاکمه این رژیم را هدف دیگر اسرائیل از بحران‌سازی در منطقه خلیج فارس عنوان کرد.

این مقام امنیتی با اشاره به اینکه در صورت لزوم اطلاعات دقیق‌تری از محل استقرار، تجهیزات فنی و برنامه‌های این تیم که در هماهنگی کامل با دستگاه اطلاعاتی امارات عربی متحده فعالیت می‌کند، اعلام خواهد شد.

بعد از ظهر دیروز سه‌شنبه، چهار کشتی نفت‌کش به نام‌های «کوئین ایماثا»، «گلدن بریلینت»، «جگ پوجا» و «ابس» به صورت هم‌زمان اعلام کردند که هدایت شناورها از فرمان آنها خارج شده است.

این رخداد ضمن ایجاد نگرانی نسبت به امنیت خطوط کشتیرانی تجاری شایعات زیادی را نیز به دنبال داشت.

کد خبر 618922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha