مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

با آغاز برداشت سیب زمینی در استان وخرید حمایتی از این محصول قیمت آن در بازار مصرف تا 7 هزار تومان در هرکیلو رسید.

سیب زمینی

به گزارش همشهری آنلاین،شهرهای بستان آباد، عجب شیر و بناب از قطب‌های تولید سیب زمینی در استان است که سالانه حدود 300 هزار تن از این محصول در استان برداشت می شود. در هفته های اخیر برداشت 100هزارتن سیب زمینی در استان آغاز شده که موجب کاهش قیمت این محصول تا 4 هزار تومان برای مصرف کننده نهایی شده بود.

با توجه به عدم صادرات این محصول در سال جاری قیمت آن در فصل برداشت تا 2 هزار تومان سر مزرعه رسیده بود که با آغاز خرید حمایتی قیمت آن به 3 هزار تومان در مزرعه و 7 هزار تومان برای مصرف کننده نهایی رسیده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان در این زمینه گفت: در جلسه تنظیم بازار استان برای قیمت گذاری و عرضه مناسب این محصول تصمیم گرفته شد.

صالح مومنی ادامه داد: در سال‌ جاری با توجه به بروز مشکلات در صادرات سیب‌زمینی، برای حمایت از تولیدکنندگان و تنظیم بازار اقدامات لازم جهت خرید حمایتی محصول سیب‌زمینی به عمل آمده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یادآور شد: در سال‌جاری تولید سیب‌زمینی استان آذربایجان‌شرقی 280هزار تن پیش‌بینی شده، که 35 درصد آن تابستانه است و برداشت آن آغاز شده است.

وی تصریح کرد: صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی خرید توافقی را از  اول مرداد شروع کرد و همچنان ادامه دارد.

مومنی خاطرنشان کرد: این امر منجر به افزایش قیمت محصول سر مزرعه به مبلغ 2900 تومان شده و موجبات رسیدن به قیمت تعادلی را فراهم کرده است.

کد خبر 618792

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha