مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
۰ نفر

ما به چه هتلی باشکوه می‌گوییم؟ این سوالی است که شاید در نگاه اول به تیتر این مقاله به ذهن‌مان خطور کند. جالب است بدانید کم‌تر از ۱ درصد از هتل‌های ایالات متحده آمریکا در دسته‌ی لوکس به شمار می‌روند. این آماری است که شرکت STR از فعالان مهم صنعت هتل در آمریکا منتشر کرده است. اما آیا به همه‌ی هتل‌های لاکچری باشکوه می‌گوییم؟

image-20210804105311-1.jpeg

من از گروه نویسندگان سایت بلیط هواپیما فلایتیو در این مطلب به همین موضوع می‌پردازم و شما را با ۱۰ هتل باشکوه جهان و اقامت رویایی در آن‌ها آشنا می‌کنم. شاید شما هم روزی میهمان یکی از این هتل‌ها باشید!

۱. حقایقی از هتل برج‌العرب که دود از کله‌تان بلند می‌کند!

هتل برج‌العرب به ازای هر میهمان ۶ پرسنل دارد. این هتل که از معدود هتل‌های ۷ ستاره دنیاست و در جزیره‌ی مصنوعی دبی واقع شده، ۶ برابر میهمانان خود کارمند دارد و آماده است تا به سرعت هر نیازی از میهمان را برآورده کند. هفت طبقه از این هتل مثل یک آکواریوم در زیر دریا ساخته شده و المان‌های زیادی از این هتل درب آسانسورها از طلا و کریستال هستند. نکته‌ی جالب دیگر این‌که در این هتل منوی بالش وجود دارد! یعنی شما می‌توانید از میان ۱۷ نوع بالش مختلف، برای خوابیدن و استراحت خود انتخاب کنید. حالا به سوال ابتدای مقاله بر می‌گردم: اگر شما به آرامش زیاد و داشتن انتخاب‌های گسترده در هتلی درخشان می‌گویید باشکوه، احتمالاً به همه‌ی هتل‌های لاکچری باید لفظ باشکوه را اطلاق کنیم.

۲. با هتل شماره یک اروپا آشنا شوید: La Réserve پاریس

اگر تعریف شما از هتل باشکوه، قدمت آن و اهمیت اشخاصی باشد که تاکنون در آن اقامت داشته‌اند، La Réserve پاریس برای شما باشکوه خواهد بود. این هتل با درب اصلی قرمز رنگ خود شناخته شده و در سال ۱۸۸۰ تأسیس شد. وینستون چرچیل و پابلو پیکاسو از مهم‌ترین شخصیت‌هایی هستند که در آن اقامت داشته‌اند. این‌ها را بگذارید در کنار ترکیب دکوراسیون آنتیک و رویکرد مدرن هتل‌داری آن. از نکات جالب این هتل آن است که تلویزیون اتاق‌ها پشت آیینه‌های آنتیک مخفی هستند تا فضای باشکوه و آنتیک اتاق در نگاه اول حفظ شود و میهمان در صورت نیاز از تلویزیون استفاده کند. میزهای کلاسیک مخصوص نوشتن هم از جذابیت‌های این هتل به شمار می‌رود.

۳. تجربه لوکس همه‌جانبه در سواحل مدیترانه با ماردان پالاس

به لوکس‌ترین هتل مدیترانه معروف است. استخر آن یکی از بزرگ‌ترین استخرهای اروپاست و برای ایجاد ساحل اختصاصی‌اش بیشتر از ۹ هزار تن شن و ماسه از مصر استفاده شده است. داریم درباره‌ی هتل ماردان پالاس در آنتالیای ترکیه حرف می‌زنیم! این هتل که ۵۶۰ اتاق دارد، شامل ۱۰ هزار متر مربع طلا و ۵۰۰ هزار قطعه کریستال و مقدار زیادی مرمر مرغب ایتالیایی است. میهمانان این هتل می‌توانند از میان ۳۰ گزینه‌ی غذاخوری متنوع استفاده کنند، به تماشای مسابقات گلف و ورزش‌های آبی بنشینند و یا در آن‌ها شرکت کنند، و البته از یک مرکز اسپای بسیار باکیفیت بهره‌مند شوند.

اقامت رویایی در ۱۰ هتل باشکوه جهان

۴. واحه‌ای خصوصی با پنج ستاره در مکزیک: Marquis Los Cabos

آب‌های بکر دریای کرتز در تضاد با رنگ‌های طلایی بیابان از اقامتگاه لوکس Marquis Los Cabos تجربه‌ای متفاوت با یک هتل از جنس ساختمان خلق کرده است. این هتل از این منظر باشکوه است که در میان هتل‌های ۵ ستاره که عمدتاً در شهرهای مهم واقع شده‌اند، در قالب واحه‌ای خصوصی بنا شده است. معماری، آثار هنری هنرمندان بومی و دکوراسیون آن به میهمانان حس در خانه بودن را اعطا می‌کند. مرکز اسپای در سطح جهانی آن، استخرهای آرا و رستوران‌های مرتفع با نمای زیبا و خدمات باکیفیت پرسنل به میهمانان، خاطراتی به یاد مادنی را رقم می‌زنند. علاوه بر سوئیت‌های لوکس، این هتل کازیتاهای خصوصی نیز ارائه می‌دهد. کازیتاها خانه‌های کوچکی هستند که امکانات زیادی مثل استخر شیرجه، باغ، تراس‌های روی بام و غیره را دارند. این خانه‌ها در نزدیکی اقیانوس قرار گرفته‌اند و غروب نفس‌گیر «کابو» را به نمایش می‌گذارند.

۵. جزیره خصوصی چهار فصل مالدیو برای ۲۲ نفر

هیچ چیزی لاکچری‌تر از آن نیست که جزیره‌ی خصوصی خودتان را داشته باشید، حتی برای اقامتی چندروزه. هتل که چه عرض کنم، جزیره‌ی خصوصی Four Seasons Private Island در مالدیو اوج تجربه‌ی خلوتی و آرامش است با امکانات یک هتل ۵ ستاره، چون این مجموعه خانه‌ی ساحلی‌ای با ۷ سوئیت لوکس دارد که حداکثر برای ۲۲ میهمان قابل استفاده اند. میهمانان به‌صورت اختصاصی امکان استفاده از کشتی‌های تفریحی Voavah Summer را دارند و یک گروه نگهبانی ۲۴ ساعته و ۲۸ پرسنل در این مجموعه، رویاهای شما را به واقعیت تبدیل می‌کنند.

۶. خانه‌های روی آب: Soneva Jani مالدیو

با سقف‌های جمع‌شدنی، استخرهای آب‌گرم دوطبقه و سرسره و چشم‌انداز زیبا، هتل پنج ستاره و باشکوه سونوا جانی در جزیره مالدیو می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های شما از اقامت در یک هتل باشد. این هتل متشکل از چندین خانه‌ی روی آب است که وقتی از بالا به این مجموعه نگاه می‌کنید از زیبایی و طراحی آن شگفت‌زده می‌شوید. با خدمات باکیفیتی که به میهمانان ارائه می‌دهد، این سوئیت‌های چوبی در لیست هتل‌های باشکوه ما قرار می‌گیرند.

۷. مشهورترین هتل نیویورک: پلازا

با ظرافتی که در دکوراسیون این هتل به خرج داده شده و مجموعه‌های هنری مثل مد لباس، این مجموعه از باشکوه‌ترین هتل‌های جهان است. این هتل میزبان شخصیت‌های مهمی مثل اعضای گروه موسیقی بیتلز نیز بوده است. این هتل در چندین فیلم و شوی تلویزیونی به تصویر در آمده است، مثل تنها در خانه‌ی ۲ که برای ما ایرانی‌ها شناخته‌شده است. یکی از بهترین آشپزهای تاریخ یعنی Chef Boyardee زمانی در این هتل کار می‌کرده است و هم‌اکنون نیز کیفیت و تنوع غذایی این مجموعه بسیار بالاست.

۸. کامالایا، هتل سلامتی

لوکس‌بودن همیشه به معنای مبلمان مجلل و دکوراسیون بسیار گران‌قیمت نیست، هتل Kamalaya Koh Samui در تایلند روی مقوله‌ای مهم یعنی سلامتی میهمانان تمرکز کرده است. در بدو ورود، از میهمانان با نوشیدنی‌های تازه و سالم که امضای هتل را دارند، یعنی مختص این هتل هستند، پذیرایی می‌شود. در این هتل میهمانان می‌توانند از کلاس‌های ورزشی و درمان‌های ماساژ و البته خوراک‌های تازه و سالم بهره‌مند شوند. این مجموعه روی تپه‌ی بزرگی رو به ساحلی با شن‌های سفید قرار دارد.

۹. هتل با طعم رولز-رویس در میامی

اگر ذائقه‌ی لوکس‌گرایی شما خودروهای گران‌قیمت را هم در بر می‌گیرد، هتل Acqualina Resort در میامی برای شماست. این مجموعه دارای بزرگ‌ترین کلکسیون هتلی از رولز رویس‌های جهان است. اگر سه شب یا بیشتر در این هتل رزرو کنید، می‌توانید رولز رویس اختصاصی خودتان را در طول اقامت داشته باشید. افزون بر امکاناتی که با سرعت برایتان فراهم می‌شود، این هتل سه استخر کنار اقیانوسی، فضای روباز اختصاصی و غذاخوری در سطح بین‌المللی را ارائه می‌کند. همه‌ی ۵۴ اتاق و ۴۴ سوئیت تراس‌هایی با نمای زیبا دارند که طراح میامیی Isabel Tragash آن‌ها را طراحی کرده است.

۱۰. هتل با چشم‌انداز فولکس‌واگن!

اگر تعریف شما از هتل لاکچری با چشم‌انداز به اقیانوس و جنگل‌های بکر است، اقامت در هتل Ritz Carlton Wolfsburg آلمان سورپرایزتان می‌کند. چون این هتل پنج‌ستاره با کارخانه مدرن خودروسازی فولکس‌واگن، معماری خاص، هنر و نوآوری آشپزی احاطه شده است. معماری این هتل و اتاق‌های آن از نوع مینیمال بوده و سوئیت‌های دوخوابه‌ی سیاه و سفیدی دارد که برای دوری از نور و رنگ‌های شلوغ شهر آرامش‌بخش است.

حرف آخر: تعریف شما از هتل باشکوه چیست؟

در این مطلب با ۱۰ هتل معتبر و گران‌قیمت در جهان آشنا شدیم. دیدیم که همه‌ی آن‌ها لزوماً ساختمان‌هایی بلند در میان ابرشهرهای پرجمعیت نیستند. بسیاری از ثروت‌مندان ترجیح می‌دهند در هتل‌های کوچک‌تر با امکانات رفاهی ممتاز اقامت کنند و برخی هم تعریف‌شان از لوکس‌بودن مقوله‌ای مثل سلامتی است. شاید حتی بتوان گفت می‌توانیم هتل‌های باشکوهی را نیز نام ببریم که در دسته‌ی هتل‌های گران‌قیمت نیستند ولی اقامت در آن‌ها خاطره‌ساز و آرامش‌بخش است و حس ماجراجویی و کشف‌کردن را در آدم بیدار می‌کنند.

کد خبر 618781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha