بارش شدید باران در آذربایجان شرقی موجب خسارتهای مالی وجانی به شهروندان استان در اغلب شهرهای استان شد.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین، بارش‌های باران که از عصر روز گذشته در تبریز و چند شهر دیگر استان آغاز شده موجب مشکلاتی برای شهروندان به ویژه در غرب تبریز شد.

در اثر این بارش‌ها؛ منازل شهروندان تبریزی در محلات رسالت، کوی فیروز، اشکان و نصف راه همچنین ملا زینال و احمد آباد دچار آبگرفتگی شد و میدان جهاد تبریز تا ساعاتی از شب به علت آبگرفتگی با ترافیک بسیار سنگین روبرو بود.

محمدباقر هنربر، مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی  با اشاره به  خسارت‌ بارش‌های دیشب و بامداد امروز، اظهار کرد: بر اساس هشدار جوی رنگ نارنجی صادر شده از سوی اداره کل هواشناسی، بارش رگباری باران در نقاط مختلف استان پیش بینی شده بود.

وی افزود: بارش باران در شهر میانه و شهر آچاچی موجب آبگرفتگی معابر عمومی و تعدادی از مغازه‌ها و در بخشی از روستاهای غریب‌دوست، کلهر و اونلیق نیز موجب آبگرفتگی منازل و معابر عمومی، خسارت به ادوات کشاورزی و خودروها، شکستن تیرهای برق و آسیب به برخی از راه‌های روستایی شده است.

وی ادامه داد: در مراغه نیز جاری شدن سیل از بالادست سدعلویان به طرف روستای آشان منجر به خسارت به بخشی از راه‌های روستایی و زمین‌های کشاورزی شده و نیز یکی از هم استانی‌های عزیز در اثر ترس ناشی از وقوع سیلاب به بیمارستان منتقل و فوت کرده است.

هنربر گفت: در روستای آرگون بخش خداجو هم جاری شدن سیلاب باعث خسارت به اراضی کشاورزی و راه‌های روستایی شده و بارش‌ها در سراب و شبستر نیز موجب آبگرفتگی معابر عمومی و منازل مسکونی شده است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه پرفشار بارشی در منطقه شهرستان آذرشهر و بخش‌هایی از خسروشاه، تبریز و سردرود، افزود: از هم استانی‌های عزیز خواهشمندیم تا از ترددهای غیرضروری خودداری کرده و به هیچ وجه در حاشیه و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نکنند.

وی ادامه داد: در محور آزاده راه تبریزبه زنجان نیز ریزشهای متعدد کوه رخ داده که خوشبختانه تلفات جانی نداشته است.

کد خبر 618351

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha