پیروزی محمدعلی گرایی در ثانیه‌های پایانی کشتی امروز با رقیب کروات با فن موسوم به سنجاب پرنده در بازی‌های المپیک توکیو، بار دیگر فنون عجیب کشتی را سر زبان‌ها انداخت.

كشتي محمدعلي گرايي در المپيك توكيو

به گزارش همشهری آنلاین، در تاریخ کشتی جهان نام برخی فنون عجیب و گاهی پرامتیاز با نام قهرمانان ایرانی گره خورده است. زمانی نه‌چندان دور رسول خادم استاد زدن بزکش بود و با بیشتر با همین فن توانست قهرمان جهان هم بشود. دیگر قهرمانان ما به ویژه در کشتی فرنگی با فنون پرتابی پرامتیاز بارها توانسته‌اند قهرمانی را برای مردم ایران به ارمغان بیاورند.

فن سنجاب پرنده که امروز گرایی به رقیب خود از کرواسی در ۱۵ ثانیه پایانی زد، می‌توانست چهار امتیاز هم داشته باشد اما او با همان دو امتیاز رقیب را برد و به مرحله بعد رفت. مشک سقا، اشکل گربه، پلنگ‌شکن، گوسفندانداز، گاوتاب، آفتاب مهتاب، کنده حصیرمال، سر و ته یکی، یک دست دو دست، خورجین‌تکون، یک دست یک پا و... از دیگر فنون عمدتا ایرانی کشتی هستند که قهرمانان ما در رقابت‌های جهانی و بین‌المللی روی حریفان خود پیاده کرده و امتیاز گرفته‌اند.

در کشتی آزاد و فرنگی نام‌های عجیب و غریب چنان زیاد است که شاید بتوان آن را با رشته‌ای چون ژیمناستیک مقایسه کرد؛ آن هم با حرکاتی که روی زمین و روی بارفیکس و دارحلقه و پرش از خرک و... بیشتر به نام قهرمانان ژاپنی و روسی و بلغاری نامگذاری شده است.

کد خبر 618294

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha