مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان میزان خسارت طوفان چند روز اخیر در منطقه سیستان را بیش‌از ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

گرد و غبار

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در این باره گفت: تمام روستاهای سیستان، تحت تاثیر این طوفان‌ها قرار دارند و در این بین ۱۰۰ روستا به طور مستقیم درگیر این پدیده است و روستاهای پر خطری هم داریم که در مسیر دفن شدن قرار دارند.

علی شهرکی بیان کرد: در طوفان اخیر ۵۳۷ نفر متأثر از پدیده گرد و غبار تا کنون به مراکز درمانی منطقه سیستان مراجعه کردند که ۱۰۷ نفر از این افراد به دلیل شدت عارضه بستری شدند.

وی بیان کرد: بیشترین سرعت باد در سیستان طی چند روز اخیر ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت بوده و از ابتدای سال تاکنون ۷۳ روز پر خطر از لحظ پدیده گردو غبار در سیستان و بلوچستان داشتیم.

شهرکی تصریح کرد: طوفان گرد و غبار زمانی اطلاق به طوفان می‌شود که سرعت باد بالای ۵۴ کیلومتر بر ساعت باشد در واقع ممکن است در یک منطقه پدیده گردوغبار را داشته باشیم اما طوفان گردو غبار نباشد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان  دذپایان گفت: بخشی از خسارات طوفان قابل ارزیابی نیست و نمی‌توان برای آن عدد گذاشت در واقع آن لطمه روحی، فشارهای روانی و مختل شدن فعالیت‌های اقتصادی مردم است که این موارد قابل احصا نیست

کد خبر 618273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha