مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

رئیس پلیس فتای مازندران از طراحی و اجرای پویش مردمی خرید امن در این استان با هدف پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی خبر داد.

خرید اینترنتی

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ «سامع خورشاد» گفت: پویش سراسری «خرید امن» با هدف جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی و آگاه‌سازی شهروندان با این نوع کلاهبرداری‌ها و همچنین نحوه خریدهای امن آنلاین به مدت یک ماه از یکم تا پایان مرداد ماه در شهر ساری برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح در فضای مجازی جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی در خریدهای آنلاین، افزایش سواد سایبری کاربران، استفاده مناسب و مؤثر از فضای مجازی در خانواده‌ها و همچنین ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از جرائم سایبری در سطح کشور و استان را دنبال می‌کنیم.

رئیس پلیس فتای مازندران خاطرنشان کرد: ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه درست خرید امن در فضای مجازی و افزایش سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و مؤثر از این فضا، افزایش مطالبه اجتماعی و رسانه‌ای برای پیاده‌سازی فرآیندهای پیشگیری از وقوع جرم در سکوهای فعال، تشویق کاربران به استفاده از سکوها و خدمات پرداخت خرید امن و ضمانت خرید و همچنین داشتن سواد سایبری لازم در هنگام خریدهای اینترنتی در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی از اهداف اصلی این پویش است.

اجرای پویش مردمی خرید امن در استان مازندران

سرهنگ خورشاد نقش رسانه‌های کشوری و استانی را در امر اطلاع‌رسانی پویش خرید امن مهم برشمرد و گفت: با توجه به گستردگی فضای مجازی، رسانه‌ها در این پویش نقش مهمی را در آگاه‌سازی کاربران فضای مجازی برای خرید امن خواهند داشت.

رئیس پلیس فتا استان مازندران تصریح کرد: به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود که حتما نکات لازم در خصوص خریدهای اینترنتی را رعایت کرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا با شماره تماس ۰۱۱۲۱۸۲۴۷۱۵ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

کد خبر 618064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha