سرمربی تیم سپاهان اصفهان در نشست خبری بازی با استقلال تهران حضور پیدا کرد.

نویدکیا

به گزارش همشهری‌آنلاین، محرم نویدکیا در نشست خبری پس از مصاف با تیم استقلال تهران گفت: بازی خیلی سختی بود، فکر می‌کنم که نیمه اول خیلی بازی جذابی نبود. شاید موقعیت‌ها کم بود ولی آن بازی که انتظار داشتم از تیمم انجام نشد. خیلی از فضاها را از دست دادیم و با وجود اینکه سعی می‌کردیم توپ را کنترل کنیم ولی خیلی موفق نبودیم. سعی می‌کردیم پاس‌های معمولی بدهیم و قدرت ریسک ما کم بود. استقلال چند موقعیت خیلی خوبی داشت اما نیمه اول خیلی خوب نبود.

او ادامه داد: نیمه دوم خیلی بازی خوب شد و هم ما و هم استقلال موقعیت داشتیم. نیمه دوم در موقعیت‌های یک بر یک خیلی خوب بودیم و سعی داشتیم از فضای پشت مدافعان استفاده کنیم. متاسفانه خیلی خوب از موقعیت‌ها استفاده نکردیم اما نیمه دوم خیلی جذاب بود. استقلال هم اواخر بازی موقعیت‌های زیادی داشت و خیلی خوشحالم که سه امتیاز را گرفتیم ولی خیلی خوش یمن نبود چون بالاخره نایب‌قهرمان شدیم اما به همه بچه‌ها تبریک و خسته نباشید می‌گویم.

نویدکیا در پاسخ به این سوال که برنامه او برای فصل بعدی چیست؟ گفت:‌ این سال اول بود و نمی‌توانم خیلی از خودم تعریف کنم اما باید بگویم که همکارانم در این مسیر مثل آقای مرزبان مانند برادر بزرگتر به من کمک کردند. آقای تکسیرا فوق‌العاده بود و آقای ربانی یکی از بهترین بدنسازان ایران هستند که افتخار داشتیم با ایشان کار کنم. همینطور بقیه بچه‌ها که به ما کمک کردند و تا جایی که در توان شان بود به من کمک کردند. می‌دانم که روزهای سخت‌تری در انتظارم است و باید برنامه‌ریزی داشته باشم. سپاهان جایی نیست که یک نفر بیاید و فکر کند که به او وقت بدهند تا دیدگاهش را پیش ببرد. من سعی دارم که ایده خوب داشته باشم ولی موضوع اینجاست که دوست دارم موفق باشم نه برنده؛ این دو متفاوت است و موفق بودن سخت است. امیدوارم همکاران سال آینده هم به من کمک کنند و این راه سخت را کم کم جلو ببرم.

سرمربی تیم سپاهان اصفهان درباره مغلوب در مسیر قهرمانی افزود: روزهایی که باید از امتیازات بهتر استفاده می کردیم، نکردیم ولی اگر منصفانه حرف بزنم تیم من از هفته دهم تا هفته پایانی یک آمار فوق العاده داشت و تنها یک شکست داشتیم. بچه های من فوق العاده بازی کردند و به آنها افتخار میکنم. سه نفر از آنها به اروپا می روند  وامیدوارم که دیگر برنگردند و زندگی و پیشرفت خوبی داشته باشند. امیدوارم هر سال از تیمم دو سه نفر به اروپا بروند. برخلاف برخی دوست دارم اگر دو سه جوان پیشرفت کنند، کار بزرگی است.  

او درمورد قهرمانی پرسپولیس همچنین گفت: همینجا به پرسپولیس تبریک می‌گویم، خیلی خوب بودند و مبارک‌شان باشد. امیدوارم سال بعد هم این رقابت ادامه داشته باشد و رقابت را تنگاتنگ ادامه بدهیم.

سرمربی تیم سپاهان درخصوص آینده بازیکنان خود تامید کرد: ما سه بازیکن‌مان به اروپا می‌روند... من طبق قراردادی که دارم، سه ساله است و باید کارم را ادامه بدهم. تکرار می‌کنم و به مسئولان تیم هم گفتند که هر کسی یک روزی بهتر از من می‌تواند تیم را ادامه کند، از آنهایی نیستند که شکایت کنم و دنبال پولم بدوم، نمی‌گویم که مجانی کار می‌کنم ولی اگر روزی حس کنم نتوانم کمک کنم کنار می‌روم. با همه بازیکنان صحبت می‌کنیم، ‌ حتی به کی‌روش استنلی هم پیام دادیم که نظرش را بگوید چون رقم دلار در ایران سرسام‌آور است و باید بتوانیم دخل و خرج را هماهنگ کنیم؛ اگر از خواسته‌ها تعدیل کنند شاید بتوانیم با هم همکاری کنیم در غیر این صورت نه. دیدگاهی که دارم را به باشگاه ارائه می‌دهم که چه بازیکنانی را می‌خواهم و چه بازیکنانی جدا می‌شوند. خیلی به تغییرات اعتقاد ندارم و سعی کردم اغلب بازیکنان را حفظ کنم ولی باید ببینیم که بچه‌ها چه پیشنهاداتی دارند. نباید انتظار داشته باشم که بازیکنان مجانی یا یا قیمت کم بازی کنند. باید ببینیم که به جمع‌بندی می رسیم یا نه ولی دوست دارم همه آنها بمانند چون همه آنها را دوست دارم و تیم فوق‌العاده‌ای دارم که از همکاری با آنها لذت می‌برم.

نویدکیا درمورد مواضعش در مسائل داوری گفت: اگر واقع‌بینانه درباره فوتبال حرفه‌ای صحبت کنیم و تحقیق کنیم که نیمکت‌ها چه اندازه اخراجی گرفتند باید به این نتیجه برسیم که فوتبال ما یک مقدار مشکل دارد. دیروز گفتم و امروز هم می‌گویم که دوست دارم با این روش کارم را ادامه بدهم. تا جایی که در توانم باشد روی حرف‌هایی که زدم هستم چون فکر می‌کنم داوران به نحو احسن کارشان را انجام می‌دهند. بارها پیش آمده که ضرر کردیم یا سود کردیم ولی دوست ندارم از این مربیانی نباشم که تا دقیقه ۹۰ ناراضی هستند و وقتی برنده می‌شوند بگویم که مشکلی نبود. همیشه به بچه‌ها گفتم که اگر به این دیدگاه برسیم که اشتباه داور را نادیده بگیریم باید قوی باشیم که در زمین بازی را برگردانیم آن زمان می‌توانیم ادعا کنیم که حرفه‌ای هستیم.

وی در پایان بیان کرد: دلم می‌خواست که از آقای مهندس عظیمیان تشکر کنم که به همراه آقای ساکت و هیات مدیره که تیم را به دست کسی بدهند که مدرک مربیگری هم ندارد. اگر جای این عزیزان بودم شاید این کار را نمی‌کردم. از همه کارمندان و کارگران فولاد مبارکه تشکر می‌کنم و در آخر از تمامی عکاسان و خبرنگاران و اصحاب رسانه و افرادی که برای لذت بردن هواداران از فوتبال زحمت می‌کشند تشکر می‌کنم. فوتبال ما روزی به سمتی برسد که از فوتبال لذت ببریم چون فقط از حواشی لذت می‌بریم و دوست دارم روزی برسد که از خود فوتبال لذت ببریم.

کد خبر 617689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha