رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از پایدار ماندن ۷۰ درصدی حق پرستاری همسران جانبازان ۷۰ درصد پس از به شهادت رسیدن این جانبازان خبر داد.

اوحدی رئیس بنیاد شهید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم امضای تفاهمنامه و ارائه گزارش همکاری بنیاد شهید با معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، گفت: ظلمی که در بنیاد شهید کردیم این بود که وقتی جانباز ۷۰ درصد به شهادت می‌رسد اولین کاری که بنیاد شهید می‌کرد قطع حق پرستاری همسران این جانبازان بود. همسر جانبازی که عمرش را پای جانباز گذاشته است. در این راستا ما مصوبه‌ای را از هیأت امنا بنیاد شهید گرفتیم که طبق آن حق پرستاری جانبازان ۷۰ درصد ما تا ۷۰ درصد پایدار بماند.

وی ادامه داد: منابع این کار را تعریف کردیم و این مصوبه عطف به ماسبق خواهد شد و اگر زن جانباز در قید حیات باشد این حق پرستاری به او پرداخت می‌شود.

اوحدی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه نگاهمان پیش‌تر تنها معطوف به شهدا و جانبازان مرد می‌شد و کنگره ۱۷ هزار زن شهید و جانباز که از سوی معاونت امور زنان برگزار شد توانست این نگاه را تغییر دهد، افزود: ما ۱۰ تا ۱۲ آسایشگاه برای جانبازان مرد داریم. از سوی دیگر ۲۶ زن جانباز قطع نخاع و یک زن جانباز قطع نخاع گردن داریم و از روزی که این کنگره برگزار شد، این زنان احساس هویت و شخصیت کردند.

او افزود: هفته آتی هم اولین آسایشگاه زنان جانباز نخاعی در دست افتتاح است که مناسب‌سازی شده و دارای پرستار برای جانبازان زن است.

رئیس بنیاد شهید تصریح کرد: هروقت صحبت از ایثار و ایثارگری می‌شد ذهن‌ها به سمت مردان شهید و جانباز  و ایثارگر می‌رفت. نوع نگاه ما به زنان و فعالیت اجتماعی آنها دقیق نبود که خوشبختانه آثار خبری کنگره ۱۷ هزار زن شهید و جانباز و ایثارگر بی‌سابقه بود.

کد خبر 617539

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha