چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸
۰ نفر

یک پرسش افرادی که واکسیناسیون کرونا را به طور کامل انجام داه‌اند، این است که آیا باید همچنان از ماسک استفاده کنند یا نه.

virus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا توصیه می‌کند افراد واکسینه‌شده در مناطقی که شیوع عفونت در حال افزایش است، همچنان در فضاهای دربسته عمومی ماسک بزنند.

می‌دانیم که حتی افراد کاملا واکسینه‌شده ممکن است در مواردی دچار عفونت کرونا شوند (هر چند بیماری در آنها معمولا خفیف است) و شواهد جدید نشان می‌دهند در این به اصطلاح «عفونت‌های نفوذی» به مقدار کافی ویروس در بینی و گلوی افراد وجود دارد که باعث عفونت دیگران شود.

واکسن‌های کرونا به میزان زیادی باعث کاهش احتمال بیماری شدید و مرگ می‌شوند و هنوز بر ضد سویه‌های جدید جهش‌یافته مانند سویه دلتا که به سوی غالب بدل شده است، موثرند. اما هنوز ممکن است با وجود واکسیناسیون دچار عفونت شوید.

ماسک زدن می‌تواند به پیشگیری از انتشار ویروس به افراد واکسینه‌نشده (از جمله کودکان زیر ۱۲ سال که هنوز واکسنی برای آنها مجوز نگرفته است) و نیز افراد دارای دستگاه ایمنی ضعیف کمک کند.

به طور خلاصه، واکسن از شما محافظت می‌کند. ماسک زدن شما در صورتی که بدون اینکه بدانید حامل ویروس باشید، از دیگران محفاظت می‌کند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا همچنین توصیه می‌کند، همه آموزگاران، کارکنان مدرسه، دانش‌آموزان و بازدیدکنندگان از مدرسه‌ها بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون‌شان در فضاهای بسته ماسک بزنند.

کد خبر 617455

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha