پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۵ - ۰۶:۳۲
۰ نفر

مینا شهنی: تا کنون 1800 نفر از بیماران روانی خیابان‌های کشور جمع‌آوری شده‌اند.

فرید براتی سده، رئیس ستاد ساماندهی درمان و توانبخشی بیماران روانی سازمان بهزیستی با اعلام این خبر گفت: بیماران روانی جمع آوری شده از خیابان های شهرها هم اکنون در مراکز تحت پوشش بهزیستی نگهداری می شوند.

وی با بیان اینکه هفته آخر مهر ماه هر سال به عنوان هفته سلامت و بهداشت روان نامگذاری شده است، گفت: امسال دستگاه های ذیربط این هفته را آنچنان که مورد نیاز جامعه است مورد توجه قرار نداده اند.

براتی با اشاره به شعار آگاهی بخشی کاهش مخاطرات؛ بیماری روانی و خودکشی که از سوی فدراسیون جهانی سلامت روان برای امروز در نظر گرفته شده است، افزود: بر چسب زدن به بیماران روانی مهم ترین مشکلی است که این افراد در برقراری ارتباط با جامعه دارند.

به اعتقاد رئیس ستاد ساماندهی درمان و توانبخشی بیماران روانی، تاکید شعار سال جاری فدراسیون جهانی سلامت، اطلاع رسانی صحیح به افراد جامعه پیرامون بیماران روانی است.

وی گفت: گزارش امسال اطلس سلامت روان بیشتر به برچسب زدن به بیماران روانی از سوی اطرافیان و افراد جامعه می پردازد و بویژه بر رویکرد رسانه ها در این زمینه تاکید می کند.

براتی معتقد است چنانچه به مردم آموزش و آگاهی کافی در زمینه چگونگی برخورد با بیماران روانی ارائه شود، بخش قابل توجهی از مشکلات بیماران بویژه در محیط خانواده برطرف خواهد شد.

گفتنی است که 45 هزار و 500 بیمار روانی شناسایی شده در کشور وجود دارند که پیش بینی می شود تعداد این بیماران تا پایان برنامه چهارم توسعه بالغ بر 80 هزار بیمار روانی در کشور باشد.

سازمان بهزیستی تاکنون توانسته است به 21 هزار نفر از این بیماران خدمات ارائه دهند و تقریبا نیمی از بیماران روانی شناسایی شده کشور از هیچ حمایت اجتماعی برخوردار نیستند.

کد خبر 6173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز