توافق هسته‌ای ایران، بحران در مرزهای لبنان و نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس مسائلی است که گانتز را به فرانسه کشانده است.

وزیر دفاع اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، وزیر دفاع اسرائیل برای گفتگو درباره پروژه جاسوسی به فرانسه سفر می‌کند.

بنی گانتز در این سفر درباره جاسوسی شرکت سایبری اسرائیلی NSO که گفته می‌شود برای هدف قرار دادن امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه استفاده شده با مقامات این کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش روزنامه لوموند فرانسه، تلفن مکرون در لیست اهدافی قرار داشت که احتمالاً تحت نظارت مراکش از نرم افزار پگاسوس گروه NSO استفاده می‌کردند.

گانتز روز چهارشنبه با همتای فرانسوی خود، فلورانس پارلی دیدار خواهد کرد تا همچنین درباره بحران در مرزهای مشترک با لبنان و تلاش قدرت‌های جهانی برای از سرگیری توافق هسته‌ای با ایران بحث کند.

اسرائیل نگران است که احیای توافق هسته‌ای ممکن است در نهایت به دشمن بزرگ او اجازه دهد سلاح اتمی بدست آورد. وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه گفت احتمال به خطر افتادن احیای توافق هسته‌ای در صورت زودتر بازنگشتن به میز مذاکره وجود دارد.

یکی دیگر از موضوعات مهم این سفر دستور رئیس جمهور فرانسه در رابطه با تحقیقات جاسوسی شرکت اسرائیلی است. وزارت دفاع اسرائیل مسئول نظارت بر صادرات تجاری جاسوس افزارها و فناوری‌های نظارت سایبری مانند پگاسوس است.

تحقیقات جهانی که هفته گذشته منتشر شد نشان داد پگاسوس هکهای موفقیت‌آمیزی روی تلفن‌های هوشمند روزنامه نگاران، مقامات دولتی و فعالان حقوق بشر انجام داده است.

NSO اما این گزارش را رد کرد و گفت «پر از فرضیات غلط و نظریه‌های تأیید نشده» است. این شرکت تاکید دارد که پگاسوس فقط برای استفاده توسط سازمان‌های اطلاعاتی و مجریان قانون در جهت مبارزه با تروریسم و ​​جرم در نظر گرفته شده است.

کد خبر 617118
منبع: رویترز

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha