مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

هواوی با قابلیت «هشدار زلزله» امکانی را برای کاربران خود فراهم کرده تا به وسیله دریافت هشدار روی گوشی‌، از وقوع زلزله مطلع شده و بتوانند اقدامات ایمنی لازم را انجام دهند. در آخرین تغییرات، امکانات جالب دیگری نیز به این فناوری هواوی افزوده شده است.

image-20210727111303-1.jpeg

رابط کاربری گوشی‌های هواوی همواره یکی از پر امکانات‌ترین رابط‌های کاربری در دنیای گوشی‌ها بوده است. این شرکت قابلیت جالبی برای گوشی‌های خود در نظر گرفته که می‌تواند با کاربرد بسیار مفید خود، راهکاری برای نجات جان کاربران باشد.

بنا بر گزارش کاربران چینی، این قابلیت در حال حاضر با نام Earthquake Warning و به صورت نوتیفیکیشن هشدار در اختیار کاربران گوشی‌های مجهز به سرویس‌های موبایلیHMS  هواوی، قرار گرفته است.

Huawei Earthquake warning feature new

این قابلیت در حال حاضر دو نوع هشدار را برای کاربران ارسال می‌کند که شامل سطح هشدار فاجعه‌بار و هشدار جهت آگاهی است.

همانطور که مشخص است این دو نوع هشدار برای دو سطح متفاوت از خطر بوده و متناسب با نوع داده‌های دریافت شده برای حادثه احتمالی، نوع اعلان هشدار برای کاربر نیز تغییر می‌کند. نوع هشدار به کاربر نیز از طریق پخش آلارم توسط دستگاه و نمایش نوتیفیکیشن‌ها خواهد بود.

لازم به یادآوری است که هنگام وقوع زمین‌لرزه، شدت لرزش در منطقه حضور شما، تحت تأثیر فاصله از مرکز لرزه و شدت یا بزرگی آن است. هر چه به مرکز نزدیک‌تر بوده یا شدت وقوع بیشتر باشد، احساس و میزان تأثیر لرزش توسط شما بیشتر و متناسب با آن، شدت تخریب نیز افزایش پیدا خواهد کرد. با افزایش فاصله از مرکز زلزله نیز تخریب به تدریج کاهش می‌یابد.

این سیستم هواوی بر اساس کانون زلزله، شدت تخمینی و سطح هشدار، داده‌های هشدار را برای تجهیزات آن منطقه (با در نظر گرفتن فواصل) صادر می‌کند.

به بیان دیگر، در مناطقی که لرزش ضعیف است، فقط یک پیام اطلاع‌رسانی توسط کاربر دریافت می شود تا آماده اقدامات ایمنی باشند. در صورت احتمال وقوع زمین‌لرزه شدیدتر، هشدار نیز جدی‌تر و مشخص‌تر خواهد بود و تلاش می‌شود تا به هر طریقی، شدت بالای حادثه را به اطلاع کاربر برساند.

علاوه بر این، قابلیت «هشدار زلزله» در گوشی‌های هواوی، اطلاعات اضطراری و اقدامات پزشکی لازم را نیز در مواقع بحرانی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این قابلیت گوشی‌های HMS هواوی در حال حاضر در چین فعال بوده و انتظار می‌رود در آینده برای کاربران سایر مناطق نیز در دسترس قرار بگیرد.

کد خبر 617035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha