مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
۰ نفر

در سال جاری علاوه بر تبریز، شهرهای اسکو ، کندوان و اهر دارای بازارچه صنایع دستی خواهند شد.

صنايع دستي

به گزارش همشهری آنلاین، آذربایجان شرقی با وجود دارابودن ظرفیت‌های بالا در تولید صنایع دستی درزمینه فروش این محصولات مشکلات زیادی داشته و تا کنون بازارچه مستقل و بزرگی در زمینه صنایع دستی به صورت ثابت دراستان وجود نداشته است.

تنها بازارچه بزرگ و ثابت صنایع دستی در تبریز در منطقه توانیر قرار دارد که به علت پله های زیاد و دسترسی دشوار استقبال زیادی از آن نمی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در همین زمینه از احداث بزرگترین بازارچه صنایع دستی استان در ورودی شرق تبریز در 63هزار متر مربع خبر داد.

احمد حمزه زاده اظهار کرد: در رابطه با بازارچه‌های صنایع دستی کارهای بسیار خوبی انجام شده و حدود ۱۶۴ فروشگاه و ورک‌ شاپ صنایع دستی را برای این مکان پیش‌بینی کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه‌های خدماتی مکملی چون رستوران و شهربازی نیز پیش‌بینی شده که به دلیل قرار گرفتن در کنار آزاد راه «تبریز-زنجان» و پر تردد بودن این مسیر، احتمال بالا بودن رفت و آمد و بازدید از آثار صنایع دستی هنرمندان بالا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی درباره بازارچه های صنایع دستی در سایر شهرستان های استان نیز گفت: علاوه بر تبریز در سه شهر اسکو، کندوان و اهر نیز بازارچه صنایع دستی راه اندازی خواهد شد.

حمزه زاده بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی در فروش صنایع دستی هم تاکید کرده و ادامه داد: در کنار بازارچه های موجود از فروش اینترنتی نیز استفاده می کنیم و فضای لازم ایجاد شده تا هنرمندان ثبت نام کنند.

کد خبر 616858

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha