دانشگاه علوم پزشکی بابل با انتشار اطلاعیه‌ای از ادامه روند افزایشی شیوع کرونا به خاطر عادی‌انگاری شهروندان گله کرد و هشدار داده است که تخت‌های بیمارستانی در حال تکمیل و ظرفیت کادر درمان در حال اشباع است.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در این اطلاعیه که روز دوشنبه خطاب به مردم شهرستان بابل و مسئولان ادارات نوشته شده، آمده است : متأسفانه خیز جدید بیماری کرونا با گونه دلتا در استان و شهرستان بابل منجر به  اشغال ظرفیت تخت‌های بیمارستانی موجود شده است و ارائه خدمت به بیماران با ایثار کادر سلامت و به دشواری انجام می‌شود.  

در این بیانیه اضافه شده است: در این شرایط خطرناک، بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و ادامه برگزاری تجمع‌های خانوادگی و اجتماعی و رفت و آمدها باعث افزایش تصاعدی تعداد بیماران و افزایش مرگ و میر می‌شود، لذا لازم است توجه کنیم که حتی اگر تخت جدید از طریق بیمارستان‌های صحرایی اضافه شود، پرسنل مجرب برای ارائه خدمت در اختیار نخواهد بود و توان کارکنان موجود هم به علت خستگی شدید جسمی و فکری، روز به روز کمتر می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی بابل با تاکید بر این که خستگی شهروندان به خاطر استمرار محدودیت‌ها قابل درک است، تصریح کرد : اما استمرار کار شبانه روزی، مشاهده بیماری و درگیری خانواده‌ها و مرگ هموطنان، مدافعان سلامت را نیز بشدت فرسوده کرده است و مراکز درمانی ما از ۱۸ ماه پیش تاکنون بی‌وقفه در حال خدمت به بیماران کرونایی و غیر کرونایی بوده اند و مدافعان سلامت در این مدت فرصت استراحت و تجدید قوا نداشته‌اند.

کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل در این بیانیه به شهروندان هشدار داده اند تا با برگزاری و حضور در تجمع‌های مختلف و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی پای ویروس منحوس کرونا را به خانواده خود باز نکنند و تاکید کرده‌اند : اگر شما سنگر مقابله با ویروس را ترک کنید، مدافعان سلامت به تنهایی قادر به محافظت از جان خیل آسیب دیدگان از حملات ویروس نخواهند بود.

کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل با اعلام این که همچنان تا پای جان برای انجام وظیفه خواهند ایستاد، نوشته‌اند: اما ظرفیت و توان مجموعه درمان محدود و در حال اشباع است لذا دردمندانه هشدار می‌دهیم که در صورت تداوم بی تفاوتی و سهل انگاری عمومی، بزودی تعداد بیماران بدحال منتظر تخت در پشت درب بیمارستان ها افزایش یافته و شرمساری و پشیمانی آن برای  دعوت کنندگان به تجمع و اجابت کنندگان نقض دستورالعمل ها خواهد ماند.

بر اساس آخرین آمار بستری بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته با یک جهش بی سابقه به ۱۵۸ نفر در روز در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل رسید و هم اکنون مجموع بیماران بستری در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه به ۵۴۱ نفر افزایش یافت.

کد خبر 616853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha