دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

یک پل بتنی چاپ سه‌بعدی که نخستین نمونه در نوع خود به شمار می‌رود، در ونیز به نمایش درآمد.

61987584 (1).jpg

به گزارش  همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از نیواطلس، یک پل بتنی چاپ سه‌بعدی که نخستین نمونه در نوع خود به شمار می‌رود، در شهر ونیز ایتالیا رونمایی شد. این پل، نمایشی از یک روش جدید چاپ سه‌بعدی است و سازه‌ای را به وجود می‌آورد که بدون نیاز به ملات یا فولاد تقویت می‌شود.

این پل، با استفاده از بلوک‌های بتنی چاپ سه‌بعدی و نوع جدیدی از جوهر بتن ساخته شده است که شرکت موسوم به "Holcim" آن را تولید می‌کند.

پل بتنی چاپ سه‌بعدی در ونیز به نمایش درآمد

"فیلیپ بلاک"، پژوهشگر "موسسه فناوری فدرال زوریخ"(ETH Zurich) گفت: این روش دقیق چاپ سه‌بعدی بتن به ما امکان می‌دهد تا اصول سنتی ساخت را با ساخت دیجیتالی بتن ترکیب کنیم و تنها هنگامی که از نظر ساختاری لازم است، از مواد استفاده کنیم تا کار بدون تولید زباله صورت بگیرد.

"شاجای بوشان"، از پژوهشگران گروه "Zaha Hadid Architects" گفت: این پروژه، تلفیقی از روش‌های معماری باستانی و طراحی محاسباتی جدید به شمار می‌رود. کل ساختار که «استریاتوس» (Striatus) نامیده می‌شود، به واسطه فشرده‌سازی و بدون استفاده از هیچ تقویت‌کننده‌ای کنار هم قرار گرفته است.

وی افزود:استریاتوس احیاگر روش‌های اجداد ما در گذشته است و منطق ساختاری دهه ۱۶۰۰ را به واسطه محاسبات دیجیتال، مهندسی و فناوری‌های ساخت رباتیک به آینده می‌برد.

این سازه را می‌توان به سادگی جمع‌آوری و در مکان متفاوتی سر هم کرد اما در حال حاضر قرار است تا نوامبر ۲۰۲۱ در ونیز بماند.

کد خبر 616833
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha