سرخ ها در صورت پیروزی در برابر تراکتور با توجه به اختلاف تفاضل گل با سپاهان شاید یک هفته زودتر قهرمانی خود را جشن بگیرند.

لیگ

 به گزارش همشهری آنلاین هفته بیست‌ونهم از لیگ برتر فوتبال امشب برگزار می‌شود تا فقط یک گام دیگر به پایان این مسابقات باقی بماند. هفته ماقبل‌آخر لیگ در حالی برگزار می‌شود که در صدر جدول همچنان پرسپولیس با ۲امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان صدرنشین است و امیدوارترین تیم برای کسب قهرمانی محسوب می‌شود. در انتهای جدول هم سقوط ماشین‌سازی قطعی شده و برای انتخاب دومین تیم سقوط کننده، سایپا بیشتر از سایر تیم‌ها خطر را احساس می‌کند.

  تراکتور ۶تایی می‌شود؟

آنهایی که قهرمانی پرسپولیس را دوست ندارند و منتظر توقف این تیم هستند، از ۲ حریف باقیمانده به تراکتور خیلی امیدوارترند تا پیکان. اما تراکتور امسال تمام بازی‌های بزرگش مقابل ۳تیم صدرنشین را باخته، چه در خانه خودش و چه در زمین رقبا. آمار امسال تراکتور در مقابل پرسپولیس، سپاهان و استقلال ۵باخت از ۵بازی بوده است و این ششمین و آخرین بازی این تیم مقابل صدرنشین‌هاست. البته تبریزی‌ها با آمدن فیروز کریمی شرایط بهتری پیدا کرده‌اند و تحت هدایت این مربی به ۳برد و یک باخت رسیده‌اند. آن یک باخت مقابل استقلال رقم خورده تا تراکتور نشان بدهد امسال بازی‌های بزرگ را با هر سرمربی و هر نیمکتی می‌بازد. آیا امشب هم همین اتفاق رخ خواهد داد؟

 داربی اصفهان؛ از صدر تا قعر

سپاهان بازی رفت را در فولادشهر با ۳گل برده و امشب هم کاملا امیدوار به پیروزی است. ذوب‌آهن با اینکه همچنان روی کاغذ خطر سقوط را احساس می‌کند اما در این هفته‌ها خیلی خوب و راحت امتیاز از دست داده است. در ۷هفته اخیر به‌جز آن پیروزی پرحرف‌وحدیث در مسجدسلیمان، ذوبی‌ها از ۶بازی دیگر خود فقط ۲امتیاز گرفته‌اند. سپاهان چاره‌ای جز بردن ۲بازی باقیمانده‌اش ندارد تا درصورت توقف پرسپولیس جام را به سمت اصفهان برگرداند. شاگردان نویدکیا از هفته۱۷ به بعد نتوانسته بودند در ۲بازی متوالی برنده شوند اما این اتفاق بالاخره هفته گذشته برای آنها رخ داد و حالا در داربی اصفهان منتظر سومین برد متوالی هستند.

  نساجی - استقلال؛ جنگ سوم چهارمی

جالب‌ترین نکته درباره مصاف نساجی و استقلال این است که بازی آنها مصاف تیم‌های سوم و چهارم جدول در نیم‌فصل دوم است. نساجی که در نیم‌فصل اول پانزدهم شده بود در نیم فصل دوم با ساکت الهامی کاملا متحول شده و بعد از پرسپولیس، سپاهان و استقلال بیشترین امتیاز را گرفته است. بازی رفت ۲ تیم در تهران با تک‌گل فرشید اسماعیلی تمام شد اما امشب کسب پیروزی برای استقلال آسان نخواهد بود. البته نه استقلال دیگر نیاز مبرمی به امتیاز دارد و نه نساجی که بقایش را در لیگ‌برتر حتمی کرده است.

  جنگ بقا و سهمیه

رقابت برای رتبه چهارم همچنان بین ۳تیم جریان دارد. سوای تراکتور که میهمان پرسپولیس است، گل‌گهر و فولاد هم به چهارم شدن امیدوارند که گل‌گهر امشب میهمان نفت مسجدسلیمان است و فولاد هم میزبان نفت آبادان خواهد بود. توقف تراکتور در تهران فرصت چهارم شدن قبل از هفته آخر را به نکونام و قلعه‌نویی خواهد داد. در انتهای جدول هم سایپا آخرین امیدهایش برای بقا را در مقابل آلومینیوم اراک جست‌وجو می‌کند. آلومینیوم در حالی به زمین سایپا می‌رود که بعد از مدت‌ها شکست‌ناپذیری هر ۳بازی اخیرش را باخته است. مس-پدیده و ماشین‌سازی-پیکان هم ۲بازی باقیمانده هستند که تأثیر چندانی در سرنوشت تیم‌ها نخواهند داشت.

کد خبر 616510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha