مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

مدیرعامل شرکت گاز گیلان اعلام کرد: گیلان با ۹۶ درصد گازرسانی روستایی از استانهای پیشگام کشور در بخش گاز رسانی روستایی است.

گاز رسانی

به گزارش همشهری آنلاین، «پویش استان سبز» طرحی بود که با تاکید وزارت نفت در دستور کار استان‌ها قرار گرفت. این طرح که مقرر شد بسیاری از شهرها و روستاهای کشور از نعمت گاز شهری برخوردار شوند کمک بسیاری به خانواده‌ها و نیز استفاده کمتر از سوخت‌های فسیلی و آلاینده می‌کند. در بسیاری از مناطق صعب العبور گیلان روستاییان با سهمیه نفت حداقلی و یا با استفاده از چوب‌های جنگلی در فصول سرد اقدام به گرم نگه داشتن محل زندگی و کار خود می‌کنند. اما گازرسانی به این مناطق با وجود مشکلات و تحریم‌ها کمک شایانی به بهبود سبک زندگی و برخورداری از رفاه می‌شود.

در این زمینه «حسین اکبر» با اشاره به اینکه در گیلان دو هزار و ۸۰  روستا از نعمت گازطبیعی برخوردارند به همشهری آنلاین افزود: شاخص گاز روستایی ۳۰ درصد رشد داشته است. از این رو میزان بهره‌مندی مردم روستاهای استان از ۶۵ درصد گاز در ابتدای آغاز به کار دولت، به ۹۵.۳ درصد در زمان کنونی رسیده است. هم اکنون نیز گازرسانی به ۶۲ روستای صعب العبور کوهستانی گیلان بر اساس برنامه در دست اقدام است.

 وی با بیان اینکه در گیلان، فقط شهرهای سبز گازرسانی داریم به بهره‌مندی همه شهرهای استان از گاز طبیعی اشاره و اضافه کرد: گازرسانی در کلیه مناطق جلگه‌ای گیلان به پایان رسیده است.

اکبر، شاخص برخورداری خانوارهای شهری گیلان از گاز طبیعی را هم ۹۹.۹۷ درصد عنوان کرد و افزود: در سایه تلاش های انجام شده در این زمینه هم از میانگین کشوری جلوتر هستیم چنانکه شاخص بهره مندی خانوارهای شهری در کشور از گاز طبیعی ۹۷.۵ درصد است. از ۵۲ شهر گیلان تا کنون ۵۱ شهر از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند و فقط ماسوله بدلیل داشتن بافت تاریخی و شرایط خاص از این امکان بهره‌مند نشده است.

مدیرعامل شرکت گاز به کیفی سازی خدمت شرکت به مشترکین و مقاوم سازی خطوط توزیع گاز در استان اشاره کرد و گفت: بعد از اتمام گازرسانی به همه مناطق استان، در حال حاضر درفصل مقاوم سازی خطوط لوله وارد شده ایم که این پروژه بسیار هزینه بر و نیازمند اعتبارات ملی است.

وی جنس لوله های خطوط توزیع گاز استان را فلزی و تحت حفاظت برق و پلی اتلین بیان کرد و گفت: سالانه بخشی از گاز استان مورد دزدی قرار می گیرد که این موارد توسط کنتورخوان ها رویت شده و متخلفین به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. بیشترین دزدی گاز از خطوط توزیع در شهرستان رشت گزارش شده است.

 اکبر تاکید کرد: سالانه برای یک میلیون و ۱۵۰ هزار مشترک گیلانی بیش از ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز توزیع می‌شود. بطوریکه ۷۴ درصد انرژی مورد نیاز استان از طریق گاز طبیعی تامین می‌شود.

کد خبر 616160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha