استاندار کرمان امروز به همراه تعدادی از مسئولان استانی از مناطق آسیب دیده از سیل اخیر کرمان بازدید و اعلام کرد میزان خسارت‌ها هنوز برآورد نهایی نشده و ترمیم خرابی‌ها به زودی انجام می‌شود.

خسارات سیل در استان کرمان

به گزارش همشهری آنلاین، استاندار کرمان با بیان اینکه تمام امکانات را برای رفع مشکلات ساکنان مناطق سیل زده بافت بسیج می کنیم گفت: پس از ساماندهی و رفع مشکلات منازل مسکونی باید آب قنوات به سرعت بازیابی شود تا درختان و کشاورزی این شهرستان آسیب نبیند.

علی زینی‌وند در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شهرستان به خبرنگاران گفت: با هدف بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان بافت و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و مدیران اجرایی به این مناطق آمدیم زیرا مردم خسارت زیادی دیدند.

وی ادامه داد: البته پنج فوتی سیل اخیر در کیسکان شهرستان بافت به‌ دلیل بی احتیاطی و توجه نکردن به هشدارها رخ داد.

استاندار کرمان بیان کرد: نزدیک به ۲۰ کیلومتر لایروبی و جست‌وجو در راستای انجام عملیات نجات برای پیدا کردن پنج گمشده این سیل به سرعت انجام شد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: باید به‌صورت فوری وضعیت زندگی مردم و منازل مسکونی آسیب‌دیده از سیل را بهبود بدهیم و در این زمینه خانه‌ها و اسکان مردم اولویت ماست.

وی با بیان آثار سوء دستبرد در طبیعت ادامه داد: در سیل اخیر پل‌های غیرقانونی مسیر رودخانه لاله زار را تحریب کردیم و با هماهنگی دستگاه قضایی مسیل‌ها را باز می‌کنیم و از مردم می خواهیم که به ما کمک کنند لذا با کوتاهی‌ها برخورد می‌شود زیرا اصل مردم هستند.

زینی‌وند یادآور شد: شهرستان بافت به عنوان پایلوت مطالعات دقیق در این زمینه انتخاب می‌شود و به گونه ای پیش‌بینی و فعالیت کنیم که خسارت‌ها در آینده کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در مرحله برآورد خسارت‌های سیل قرار داریم بیان کرد: سیل اخیر علاوه بر بافت در شهرستان کرمان، جنوب استان، بردسیر و جاهای مختلف رخ داده که دولت پس از بررسی دقیق از محل‌ اعتبارات بحران به آسیب دیدگان از سیل کمک می کند و بنیاد مسکن نیز تعمیر و تاسیس منازل آسیب دیده را در دستور کار خود قرار داده است.

استاندار ادامه داد: همچنین توسط بیمه به خسارت دیدگان از سیل خسارت پرداخت می‌شود.

تخریب ۲۰۰ خانه در استان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان هم در این بازدید گفت: سیل اخیر با ورود به منازل مسکونی به بیش از ۲۰۰ خانه در این استان خسارت وارد کرد  که در این بین حدود یکصد منزل مسکونی آسیب دیده از سیل در ارزیابی‌های انجام شده در دهستان کیسکان قرار دارد.

علی اکبر سلطانی‌نژاد  افزود: سیل اخیر به چند نقطه در استان کرمان آسیب وارد کرد که جدی ترین آسیب‌ها در دهستان کیسکان، بخش مرکزی و نقاط متعدد شهرستان بافت، بخش راین، و منطقه حراران بردسیر رخ داده و بخشی از این خسارات جبران می‌شود.

وی اظهار کرد: ارزیابی خسارات وارده شده به دلیل جاری شدن سیلاب را به سرعت در دستور کار خود قرار دادیم و با کمک اعداد و ارقام احصا شده، رفع مشکلات مردم در اولین فرصت با وجود تعطیلات مرکز و سیستم بانکی در اولویت کاری مسئولان قرار دارد.

سلطانی‌نژاد گفت: بخشی از اعتبار سیل اخیر را تامین کردیم و تا روز شنبه با فعال شدن بانک‌ها به طور قطع تخصیص کمک‌های معیشتی به افراد خسارت دیده از سیل اخیر در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: درصدد اخذ مصوبه برای احداث یک واحد مسکونی سیل زدگان تمام استان کرمان هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان از اعطای کمک‌های بلاعوض دولتی و تسهیلات قرض الحسنه ارزان قیمت به سیل زدگان استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: همچنین حمایت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه تامین زیرساخت‌ها، خدمات آواربرداری، نظارت و تامین مصالح برای سیل زدگان است. 

آسیب سیل به راین

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی  هم گفت: سیل اخیر به بخش های زیرساختی، قنوات و کشاورزی ۲۵ روستای بخش راین از توابع کرمان خسارت وارد کرد.

محمدرضا پورابراهیمی در بازدید میدانی از آخرین اقدامات انجام شده در روستاهای سیل  زده بخش راین به همراه فرماندار شهرستان کرمان افزود: خسارت وارد شده به بخش قنوات و حوزه دام و کشاورزی در روستاهای راین جدی است و این خسارت‌ها به ره‌های ارتباطی این منطقه آسیب جدی وارد کرده‌است.

وی اظهار کرد: اکنون در حوزه زیرساختی چندین دستگاه ماشین آلات سنگین به منطقه آمده که کفایت نمی کند.

کد خبر 616145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha