پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
۰ نفر

راه‌های مختلفی برای شاداب ماندن گل‌ها به مدت طولانی‌تر وجود دارد و از طریق آنها می‌توان گل‌ها را به مدت طولانی‌تری در منزل و یا محیط کار نگهداری کرد.

گل

به گزارش همشهری آنلاین، راه‌های مختلفی برای شاداب ماندن گل‌ها به مدت طولانی‌تر وجود دارد و از طریق آنها می‌توان گل‌ها را به مدت طولانی‌تری در منزل و یا محیط کار نگهداری کرد. در این مطلب به تعدادی از آنها اشاره شده است که شما می‌توانید توسط این روش‌ها از گل‌هایتان به مدت طولانی‌تری نگهداری کنید و لذت بیشتری ببرید.

تازه نگه داشتن گل و راه‌های آن

تازه نگه داشتن گل‌ها همواره یکی از موارد مهمی است که دوست داران گل و گیاه به دنبال آن هستند. گل‌ها از عوامل مهمی هستند که منزل و محیط را شاداب می‌کنند. روش‌های زیادی برای تازه و شاداب نگه داشتن گل و گیاهان وجود دارد که در زیر به تعدادی از آنها اشاره شده است و توسط این روش ها شما می توانید عمر گل و گیاهان خود را طولانی تر کنید و از زیبایی گل‌های خود لذت ببرید.

۱) استفاده از نوشابه

یکی از روش‌های تازه نگه داشتن گل استفاده از نوشابه‌های گازدار است. نوشابه به دلیل داشتن شکر موجب تازه نگه داشتن گل‌ها و گیاهان شما می‌شود. شما می‌توانید با ریختن ۴/۱ فنجان نوشابه به داخل گلدان گل سبب کمک به شاداب‌تر ماندن گل‌ها کنید. برای این کار می‌توانید از انواع نوشابه استفاده کنید. برای مثال اگر گلدانتان آب درون خود را نشان می‌دهد می‌توانید از نوشابه‌های بی‌رنگ استفاده کنید که جلوه زیباتری دارد.

۲) استفاده از سرکه سیب

برای این روش سرکه سیب را همراه با مقادیر مساوی شکر در آب گلدان خود بریزید و خوب مخلوط کنید. برای تاثیر بیشتر این روش آب گلدان را هر چند روز یک بار تعویض کنید.

۳) استفاده از آسپیرین

برای این کار شما می‌توانید چند آسپیرین را با هاون و یا هر وسیله دیگری خرد کرده و در آب گلدان‌هایتان بریزید و هم بزنید. برای تاثیر بیشتر این روش نیز باید آب گلدان‌هایتان را هر چند روز یکبار عوض کنید.

۴) استفاده از سکه فلزی

شما برای این کار می‌توانید سکه و قند را به آب گلدانتان انداخته و سبب طولانی شدن عمر گل‌ها و شاداب‌تر ماندن آن‌ها و تازه نگه داشتن گل‌ها شوید. این کار باعث پایین آوردن pH آب گلدان شما شده و باعث جلوگیری از رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها می‌شود.

۵) استفاده از شکر

یکی دیگر از روش‌های رایج استفاده از شکر برای تازه نگه داشتن گل‌هاست. استفاده از شکر سفید به همراه سرکه یکی دیگر از راه‌های شاداب ماندن گل‌هاست. برای این روش شما می‌توانید حدود ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری شکر را به همراه ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید در داخل آب گرم ریخته و حل کنید. شکر باعث تغذیه گل و گیاه شده و سرکه با پایین آوردن pH محیط باعث جلوگیری و منع رشد باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها می‌شود زیرا میکرو ارگانیسم‌ها در محیط‌های اسیدی قادر به ادامه فعالیت خود نیستند.

۶) استفاده از آب جوش

آب جوش یکی دیگر از راه‌حل‌هایی است که شما می‌توانید با این روش به شاداب و با طراوت ماندن گل و گیاهانتان کمک کنید. برای این منظور لازم است ساقه گل‌هایتان را به صورت اریب بریده و آب جوش را بر روی ساقه خصوصا قسمت بریده شده بریزید سپس آن را درون آب گلدانتان قرار دهید و آب گلدانتان را هر چند روز یکبار تعویض کنید. این یکی از روش‌های معروفی است که برای تازه نگه داشتن گل انجام می‌دهند.

۷) بریدن ساقه‌ها

برای این کار شما لازم است به طور مرتب هر چند روز ساقه گل‌هایتان را کوتاه کنید. لازم به ذکر است که باید ساقه گل‌هایتان را با استفاده از یک چاقو و یا قیچی تیز زاویه‌دار ببرید تا گیاه به‌راحتی بتواند آب را به بالا بکشد. باید دقت شود که ساقه گل نباید آسیب ببیند زیرا در این صورت مانع جذب درست آب می‌شود. باید توجه شود که تمام قسمت‌های فرسوده و آسیب‌دیده گلبرگ و برگ‌ها جدا شوند.

۸) خنک نگه‌داشتن گل‌ها

گل‌ها نباید به طور مستقیم جلوی نور آفتاب یا سرمای شدید قرار بگیرند و همچنین به دور از لوازم و دستگاه‌هایی که از خود گرما تولید می‌کنند قرار بگیرند زیرا گرما باعث از دست دادن آب گل‌ها شده و موجب آسیب رساندن به آنها می‌شود.

یکی دیگر از نکته‌های مهم این است گیاهان را باید به دور از میوه‌های رسیده قرار داد زیرا این میوه‌ها از خود گازی به نام اتیلن منتشر می‌کنند که سبب پژمرده شدن و آسیب زدن به گل‌ها می‌شود.

با استفاده از روش‌های بالا می‌توان تا حد زیادی به تازه ماندن و تازه نگه داشتن گل و گیاهان کمک کرد و عمر آنها را طولانی‌تر کرد.

منبع: vipflowers

کد خبر 616069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha